i po Zlocie


NIEWAŻNA MARKA, WAŻNA PASJA rzekł kandi Junior

{B} Gniazdo zapalniczki - zmiana zasilania z ciągłego na "po uruchomieniu silnika"

Zaczęty przez DD

Odpowiedzi: 34
Wyświetleń: 3673
Ostatnia wiadomość 2014-05-07 09:07:01
wysłana przez map69
{B} 1,8 LPG 2006 Trudny rozruch ciepłego silnika

Zaczęty przez Zefir

Odpowiedzi: 4
Wyświetleń: 53
Ostatnia wiadomość 2014-07-09 15:54:47
wysłana przez Zefir
{B} Wskaźnik temperatury silnika

Zaczęty przez pllwist

Odpowiedzi: 19
Wyświetleń: 5732
Ostatnia wiadomość 2014-02-02 11:59:16
wysłana przez rafcisz
{B} Problem ze światłami awaryjnymi przy zapalaniu.

Zaczęty przez Oliwier205

Odpowiedzi: 6
Wyświetleń: 1014
Ostatnia wiadomość 2013-05-26 21:06:31
wysłana przez Grisza
problem z szybami po lutowaniu kabli w słupku

Zaczęty przez grzegorz.murawski.39

Odpowiedzi: 0
Wyświetleń: 197
Ostatnia wiadomość 2014-02-10 20:22:59
wysłana przez grzegorz.murawski.39

Autor Wątek: {B} Problem z uruchomieniem silnika po przekręceniu kluczyka  (Przeczytany 8504 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline tico0

  • Klubowicz
  • ****
  • Wiadomości: 34
  • Płeć: Mężczyzna
  • ostatnio widziany/a:2014-04-24 11:23:39
Odp: {B} Problem z uruchomieniem silnika po przekręceniu kluczyka
« Odpowiedź #45 dnia: 2012-05-29 07:48:57 »
Radek toż już raz pisaliśmy w twoim temacie""Pętla - czytnik immobilizera" że masz udać się na przeprogramowanie modułu..... bo połączenia elektryczne pisałeś że posprawdzałeś....

Offline tEREk

  • Klubowicz
  • ****
  • Wiadomości: 175
  • Płeć: Mężczyzna
  • ostatnio widziany/a:Dzisiaj o 13:47:30
Odp: {B} Problem z uruchomieniem silnika po przekręceniu kluczyka
« Odpowiedź #46 dnia: 2012-05-29 07:53:01 »
Pies jest pogrzebany jeżeli miałeś chipa lub wycinanego DPF'a :(

Offline kaliope

  • Klubowicz
  • ****
  • Wiadomości: 1 607
  • Płeć: Mężczyzna
  • ostatnio widziany/a:Dzisiaj o 22:05:04
  • ZB, 1.9 cdti, z19dt @ 107, 1.0
    • moja Zaffy
Odp: {B} Problem z uruchomieniem silnika po przekręceniu kluczyka
« Odpowiedź #47 dnia: 2012-05-29 08:07:08 »
Pies jest pogrzebany jeżeli miałeś chipa lub wycinanego DPF'a :(

smaru akurat ma benzynkę...ale fakt faktem, ludzie po wycince nie mogą już robić zmiany oprogramowania w ASO
"Overcome evil with good" . Extending warm greetings from a specialist in dog brushing and Geberit toilet systems to dear przemcio

Offline tico0

  • Klubowicz
  • ****
  • Wiadomości: 34
  • Płeć: Mężczyzna
  • ostatnio widziany/a:2014-04-24 11:23:39
Odp: {B} Problem z uruchomieniem silnika po przekręceniu kluczyka
« Odpowiedź #48 dnia: 2012-05-29 08:10:48 »
Ale nie mylcie możliwości programowania ECU od CIM to dwie różne sprawy..... po wycince dpf zmiany są w ECU nie CIM...

Offline kaliope

  • Klubowicz
  • ****
  • Wiadomości: 1 607
  • Płeć: Mężczyzna
  • ostatnio widziany/a:Dzisiaj o 22:05:04
  • ZB, 1.9 cdti, z19dt @ 107, 1.0
    • moja Zaffy
Odp: {B} Problem z uruchomieniem silnika po przekręceniu kluczyka
« Odpowiedź #49 dnia: 2012-05-29 08:14:01 »
Ale nie mylcie oprogramowania ECU od CIM dwie różne sprawy.....
ooo....dzięki za sprostowanie...myślałem, że to od razu całość przy jednym programowaniu
"Overcome evil with good" . Extending warm greetings from a specialist in dog brushing and Geberit toilet systems to dear przemcio

Offline tEREk

  • Klubowicz
  • ****
  • Wiadomości: 175
  • Płeć: Mężczyzna
  • ostatnio widziany/a:Dzisiaj o 13:47:30
Odp: {B} Problem z uruchomieniem silnika po przekręceniu kluczyka
« Odpowiedź #50 dnia: 2012-05-29 08:25:36 »
Rozumiem że programowanie CIM i ECU to mogą być dwie różne sprawy ale bądź pewny że gościu w ASO cię zrozumie :D

Offline Radmar1702

  • Forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 31
  • Płeć: Mężczyzna
  • ostatnio widziany/a:2013-11-08 21:48:33
  • Czarna Lalunia....
Odp: {B} Problem z uruchomieniem silnika po przekręceniu kluczyka
« Odpowiedź #51 dnia: 2012-05-29 14:42:11 »
nie sądze by to była wina przewodów u mnie wyszystkie były wyczyszczone odtłuszczone i przesikane środkiem do urzadzeń elektrycznych. Wina może być po stronie softu

Offline Bamber

  • Moderatorzy
  • *****
  • Wiadomości: 1 558
  • Płeć: Mężczyzna
  • ostatnio widziany/a:Dzisiaj o 22:02:12
Odp: {B} Problem z uruchomieniem silnika po przekręceniu kluczyka
« Odpowiedź #52 dnia: 2012-05-29 14:49:20 »
jak kolega wyżej napisał przy takich objawach zaczyna sie od sprawdzenia kabli przy rozruszniku,czasami masa luźna i kręci kiedy chce oraz czy stacyjka nie padła też często się zdarza że pól auta rozbierają bo nie kręci a sieokazjue że stacyjka padła.
ZAPROSZOMY WOS DO NOS     NOJLEPSZY ŚLONSKI ŻUR TYLKO U MNIE

Offline WhiteBoy

  • .::Team Wawa::.
  • Forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 249
  • Płeć: Mężczyzna
  • ostatnio widziany/a:Dzisiaj o 09:45:49
Odp: {B} Problem z uruchomieniem silnika po przekręceniu kluczyka
« Odpowiedź #53 dnia: 2012-06-06 18:11:50 »
Ja mam podobny problem. Czasem mi zakręci za pierwszym razem, czasem kręci kręci i nic. Z tego co wiem, to na techu wyskakuje "błąd kluczyka".
:flaga:
https://onedrive.live.com?invref=19b64d861d475d4c&invsrc=90

Offline Radmar1702

  • Forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 31
  • Płeć: Mężczyzna
  • ostatnio widziany/a:2013-11-08 21:48:33
  • Czarna Lalunia....
Odp: {B} Problem z uruchomieniem silnika po przekręceniu kluczyka
« Odpowiedź #54 dnia: 2012-06-13 10:59:07 »
Panowie Byłem u Elektryka i stwierdził że CIM się sypie tak że nie mam pojęcia czy oby napewni |?? ja już z tym jeżdze rok i auto chodzi a że czasem ma odpał to już inna rzecz. Czy zna ktos może jakiegoś fachowca co by mógł mi to zbadać i zrobić bez Wymiany CIM >>???

Dodano: 2012-06-13 11:28:32
Na forum OPEL24 znalazłem ciekawy wątek zobaczcie Sami
Cytuj (zaznaczone)
Napisano 12 maj 2012 - 20:02Witam wszystkich po wielu dniach poszukiwań znalazłem opis i osobę która pomogła mi w wymianie CIMa w astrze H 2004. Z tego powodu że długo poszukiwałem jakiekolwiek informację na temat wymiany cima pozwolę sobie opisać jak tego dokonałem i żeby innym było łatwiej.
Na wstępie podziękowania dla kolegi Xpirat z forum vectry  za niezbędne informację do programowania cima
Programowanie odbyło się za pomocą OP COM
Przed przystąpieniem do wymiany cim musiałem odczytać informację op comem z modułu cim które będą mi potrzebne przy programowaniu nowego cima
czyli :
Vin gdzie go znaleźć wystarczy wejść w opcję identyfikacja pojazdu i się wyświetli vin lub jeśli mamy pod lupą moduł Cim to przy podłączaniu się do niego wyświetli nam się vin
Załączona grafika: 5a.JPG
Mechaniczny numer klucza gdzie go znaleźć
w module cim Wchodzimy programowanie
Załączona grafika: 5a.JPG
następnie programowanie immobilisera
Załączona grafika: 10b.JPG
pojawi się nam nowe okno
Załączona grafika: 14a.JPG
tutaj żeby były aktywne pozostałe okna musimy wpisać car pass. Wpisujemy i przechodzimy do klucz mechanicznego
Załączona grafika: 15a.JPG
po kliknięciu na to pokaże się nam klucz mechaniczny
Załączona grafika: 19a.JPGodpisujemy go i dajemy powrót
następnie będziemy musieli odpisać 
wariant kodowania cima (konfiguracja)
High  CAN konfiguracja
Mid Speed CAN konfiguracja
Low Speed CAN konfiguracja

na tym zdjęciu jest ponumerowane gdzie musimy wejść i odpisać wszystkie ustawienia które się tam znajdują i będą nam potrzebne do programowania
Załączona grafika: 10a.JPG

I to by było na tyle co potrzebujemy przed przystąpieniem do demontażu starego cima

demontujemy stary cim oczywiście przy odłączonym zasilaniu. Zakładamy nowy i zaczynamy programować nowego cima

Mój moduł był wylogowany więc postępowanie przy programowaniu  wyglądało tak
Wchodzimy w moduł cim
programowanie kod bezpieczeństwa i tu wpisujemy nasz car pass moduł go przyjmie  i lecimy dalej
i teraz tak jak jest ponumerowane programujemy CAN-High, Low i Mid czyli po wejściu w każdy blok wpisujemy to co żeśmy odpisali na samym początku ze starego cima
Załączona grafika: 10c.JPG
następnie wchodzimy w programowanie immobilisera
pojawi nam się
Załączona grafika: 14a.JPG
wpisujemy car pass żeby uaktywniły się wszystkie funkcje i następnie wchodzimy w klucz mechaniczny i wpisujemy ten ze starego cima i to samo robimy z vin
Załączona grafika: 15a.JPG
Załączona grafika: 19a.JPG
Załączona grafika: 16a.JPG
Załączona grafika: 17a.JPG
następnie programujemy funkcje immobilisera i pojawi sie nam okno z którego wybieramy cim i wykonaj wciskamy
Załączona grafika: 22a.JPG
następnie programujemy kluczyki
mamy włożony do stacyjki klucz więc wybieramy programowanie kluczy wyskoczy komunikat i dajemy tak
Załączona grafika: 23a.JPG i mamy już zaprogramowany klucz

Teraz musimy zrestartować moduły
IPC więc wchodzimy
Załączona grafika: 24a.JPG
Załączona grafika: 25a.JPG
Załączona grafika: 27a.JPG
Załączona grafika: 28a.JPG musimy wpisać car pass żeby się uaktywniły pozostałe funkcje i wciskamy reset IPC
UEC
Załączona grafika: 30a.JPG
Załączona grafika: 31a.JPG
Załączona grafika: 33a.JPG
Załączona grafika: 34a.JPG wpisujemy kod dostępu ( car pass) żeby uaktywnić wszystkie funkcje  i wciskamy reset kodu dostępu UEC
REC
Załączona grafika: 36a.JPG
Załączona grafika: 37a.JPGwybieramy programuj i potem programowanie immo
Załączona grafika: 39a.JPGtutaj wpisujemy kod dostępu żeby uaktywnić resztę funkcji i resetujemy kod dostępu REC

Teraz musimy Wyłączyć zapłon i wyjąć klucz poczekać 20 sekund włączyć zapłon i jedziemy z programowaniem

Programujemy car pass w :

IPC
UEC
REC
czyli postępujemy tak samo jak w przypadku resetowania modułów tylko z tym że przy ostatniej operacji zamiast reset wciskamy programuj kod dostępu
i na koniec  trzeba skonfigurować wariant kodowania w nowym cimie
i wy kalibrować czujnik kąta skrętu

To by było chyba wszystko co wykonałem. Dla osób znających temat op com skrócona wersja tego co wyżej   


Astra-H / Zafria-B

Zanim zainstalujesz nowy cim spisz z bloków pomiarowych starego cima
Vin
Mechaniczny numer klucza
wariant kodowania cima (konfiguracja)
High Speed CAN konfiguracja
Mid Speed CAN konfiguracja
Low Speed CAN konfiguracja

zresetuj stary cim (to nie jest konieczne )
zainstaluj nowy cim i przystąpić do programowania

CAN-High, Low i Mid proszę skonfigurować pod wasze autko
Vin i numer klucza mechanicznego
Zaprogramować funkcje imobilajzera
Zaprogramować klucze

I teraz trzeba zresetować :
IPC
UEC
REC

Wyłączyć zapłon i wyjąć klucz poczekać 20 sekund włączyć zapłon i jedziemy z programowaniem

Programujemy car pass w :

IPC
UEC
REC
Teraz trzeba skonfigurować wariant kodowania w nowym cimie
i na koniec wy kalibrować czujnik kąta skrętu
Mam nadzieje że komuś się przyda i oczywiście wszystko co będziesz wykonywał w samochodzie to bierzesz na własną odpowiedzialność
Chciałem jeszcze dodać jedno do osób które uważają się za speców (zarozumiałych) i jedynie co potrafią to na forum napisać  typowo zlewającą odpowiedź " zostaw to , nie znasz się ,itp." niech lepiej zrezygnują z udzielania sie bo robią tylko zamieszanie i zniechęcają ludzi do podejmowania wyzwań. Bo jeśli nie wiedzą to forum jest po to żeby rozmawiać i szukać rozwiązania na dany problem     
« Ostatnia zmiana: 2012-06-13 11:28:32 wysłana przez Radmar1702 »

Offline Grisza

  • Vectra Klub Polska
  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 918
  • Płeć: Mężczyzna
  • ostatnio widziany/a:Dzisiaj o 15:55:54
  • Vectra Klub Polska
Odp: {B} Problem z uruchomieniem silnika po przekręceniu kluczyka
« Odpowiedź #55 dnia: 2012-06-13 11:41:44 »
piękny opis - może się komuś przydać :)

a co do elektryka u którego byłeś, to na jakiej podstawie stwierdził że "CIM się sypie"? Skoro masz tylko problemy z odpalaniem, to chyba jest to trochę zbyt pochopnie postawiona diagnoza.

Zrobiłeś aktualizację oprogramowania?

Offline Radmar1702

  • Forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 31
  • Płeć: Mężczyzna
  • ostatnio widziany/a:2013-11-08 21:48:33
  • Czarna Lalunia....
Odp: {B} Problem z uruchomieniem silnika po przekręceniu kluczyka
« Odpowiedź #56 dnia: 2012-06-13 11:46:56 »
w ostrowie Mietas mi poradził kwiatkowskiego. A stwierdził po błedach jakich wysypało. A ja powiem że może to być wina oprogramowania jak już opisywali na forum w tym temacie

Dodano: 2012-06-13 11:53:35
Aktualizacji nie zrobiłem Elektryk po błędach założył że CIM się sypie...
« Ostatnia zmiana: 2012-06-13 11:53:35 wysłana przez Radmar1702 »

Offline Grisza

  • Vectra Klub Polska
  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 918
  • Płeć: Mężczyzna
  • ostatnio widziany/a:Dzisiaj o 15:55:54
  • Vectra Klub Polska
Odp: {B} Problem z uruchomieniem silnika po przekręceniu kluczyka
« Odpowiedź #57 dnia: 2012-06-13 12:00:11 »
z tymi błędami, to bym uważał - już samo podłączenie OC może wygenerować błędy, nie mówiąc o tym, że wystarczy na chwilę zmienić np parametry transmisji i już masz gotowe błędy "od czapy" ;)

Offline kaliope

  • Klubowicz
  • ****
  • Wiadomości: 1 607
  • Płeć: Mężczyzna
  • ostatnio widziany/a:Dzisiaj o 22:05:04
  • ZB, 1.9 cdti, z19dt @ 107, 1.0
    • moja Zaffy
Odp: {B} Problem z uruchomieniem silnika po przekręceniu kluczyka
« Odpowiedź #58 dnia: 2012-06-13 12:03:49 »
z tymi błędami, to bym uważał - już samo podłączenie OC może wygenerować błędy, nie mówiąc o tym, że wystarczy na chwilę zmienić np parametry transmisji i już masz gotowe błędy "od czapy" ;)


tu się zgodzę, nie raz mam jakieś głupie błędy typu brak łączności z .... cośtam....CIM
"Overcome evil with good" . Extending warm greetings from a specialist in dog brushing and Geberit toilet systems to dear przemcio

Offline Radmar1702

  • Forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 31
  • Płeć: Mężczyzna
  • ostatnio widziany/a:2013-11-08 21:48:33
  • Czarna Lalunia....
Odp: {B} Problem z uruchomieniem silnika po przekręceniu kluczyka
« Odpowiedź #59 dnia: 2012-06-13 12:05:07 »
dlatego chętnie bym dał do przeprogramowania CIM na ten nowszy tak jak producent przewiduje i zobaczył co się dzieje bo problem już mam od roku może i jak by się CIM sypał to już by go nie było he he he