trochę nowości :D, Prace remontowe w trakcie :)
Już wkrótce  III Ogólnopolski Zlot KlubZAFIRA.pl

{A} Silniki - dane techniczne, opis, charakterystyka, zastosowanie

Zaczęty przez marsuc

Odpowiedzi: 2
Wyświetleń: 6566
Ostatnia wiadomość 2012-01-17 21:08:59
wysłana przez Mietas
{C} Silniki - dane techniczne, opis, charakterystyka, zastosowanie

Zaczęty przez Mietas

Odpowiedzi: 0
Wyświetleń: 1106
Ostatnia wiadomość 2012-02-03 14:51:53
wysłana przez Mietas

Autor Wątek: {B} Silniki - dane techniczne, opis, charakterystyka, zastosowanie  (Przeczytany 4520 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Mietas

  • klubowicz
  • *****
  • Wiadomości: 1 283
  • Płeć: Mężczyzna
  • ostatnio widziany/a:2014-04-17 21:05:54
    • Moja ZB
Zestawienie silników zastosowanych w Zafirach B :
Moc podana w KW - aby przeliczyć na KM, trzeba ją pomnożyć przez 1.359621155 - wynik, to moc w KM.
np. 44 KW x 1.359621155 =  59.82 KM = 60 KM

Silniki benzynowe: Z16XE1; Z16XEP; Z16XER; Z16YNG; Z18XER; Z20LEH; Z20LER; Z22YH:

Z16XE1
Typ: R4
Sterowanie: DOHC
Liczba zaworów: 16
Średnica (mm): 79,0
Skok (mm): 81,5
Tom (cm ³): 1598
Moc (kW przy min-1): 77/6000
Moment obrotowy (Nm przy obr. / min-1): 150 / 3900
Kompresja: 10,5: 1
Układ sterowania silnikiem: Multec S (F)
Wymagania Liczba oktanowa: 95 / 98 / 91, pokonując regulowanym
Sterowanie: pasek rozrządu
Układ wydechowy: EGR, katalizator regulowany
Cechy szczególne: elektroniczna przepustnica, tempomat, twin port
Zastosowanie: Zafira B (F17 (+) CR)

Z16XEP
Typ: R4
Sterowanie: DOHC
Liczba zaworów: 16
Średnica (mm): 79,0
Skok (mm): 81,5
Tom (cm ³): 1598
Moc (kW przy min-1): 77/6000
Moment obrotowy (Nm przy obr. / min-1): 150/3900
Kompresja: 10,5: 1
Układ sterowania silnikiem: Multec S (F)
Wymagania Liczba oktanowa: 95 / 98 / 91, pokonując regulowanym
Sterowanie: pasek rozrządu
Układ wydechowy: EGR, katalizator regulowany
Cechy szczególne: elektroniczna przepustnica, tempomat, twin port
Zastosowanie: Zafira B (F17 + CR)

Z16XEP – przedstawiciel rodziny ECOTEC Twinport.
Działanie systemu Twinport polega na rozdzieleniu każdej gałęzi kolektora dolotowego na dwie części. W jednej z nich jest mała ruchoma przesłona. Przy średnim obciążeniu silnika przesłona jest częściowo zamknięta. W ten sposób zmniejsza się przekrój kanału dolotowego. Powoduje to wzrost prędkości powietrza i silne jego zawirowanie. Również paliwo z wtryskiwacza dzielone jest nierówno na oba kanały. Dzięki zawirowaniu mieszanki można zwiększyć stopień recyrkulacji spalin i zmniejszyć zużycie paliwa oraz emisję tlenków azotu. Przesłony są sterowane za pomocą małego siłownika pneumatycznego.
Przy pełnym otwarciu przepustnicy otwiera się też przesłona i mieszanka wpływa całym przekrojem kanału. Elektroniczne sterowanie główną przepustnicą w połączeniu z ww. systemem zmniejsza straty ciśnienia na przepustnicy i poprawia napełnianie cylindrów mieszanką.
Za sterowanie silnikiem odpowiada ECU Bosch Motronic ME 7.6.1.
W przeciwieństwie do mniejszego brata (Z14XEP), silnik nie posiada hydraulicznej kompensacji luzu zaworowego. Jest on ustawiany przy pomocy szklankowych popychaczy o odpowiednio dobranej grubości denka. Również rozrząd jest napędzany paskiem zębatym, a nie łańcuchem.
Silnik posiada chłodzony cieczą zawór recyrkulacji spalin (EGR). Zastosowano elektrycznie sterowany termostat. Przy pracy silnika na biegu jałowym, lub z częściowym obciążeniem termostat otwiera się przy 105oC.
Przy większym obciążeniu sterownik włącza małą grzałkę zintegrowaną z termostatem. To powoduje wcześniejsze jego otwarcie – przy temp. 90oC.
Termostat, EGR i czujnik temp. cieczy chłodzącej są połączone w module dystrybucji chłodziwa.
Połączono również pompy oleju i chłodziwa w jeden zespół napędzany paskiem wielorowkowym, choć możliwy jest demontaż samej pompy cieczy chłodzącej.
Moc maks. 77kW (105KM)/6000 obr/min.
Moment maks. 150Nm/3900 obr/min.
W 2007r. silnik Z16XEP został zastąpiony przez Z16XE1. Sam silnik pozostał niezmieniony. Zastosowano tylko nowy kolektor dolotowy.

Z16XER
Typ: R4
Sterowanie: DOHC
Liczba zaworów: 16
Średnica (mm): 79,0
Skok (mm): 81,5
Tom (cm ³): 1598
Moc (kW przy min-1): 85/6000
Moment obrotowy (Nm przy obr. / min-1): 155/4000
Kompresja: 10,8: 1
Układ sterowania silnikiem: Siemens Simtec 75.1
Wymagania Liczba oktanowa: 95 / 98 / 91, pokonując regulowanym
Sterowanie: pasek rozrządu
Układ wydechowy: bez EGR, katalizator regulowany
Cechy szczególne: elektroniczna przepustnica, tempomat, twin port
Zastosowanie: Zafira B (F17 + CR)

Z16XER został wprowadzony w 2007r. Powstał z połączenia dwóch silników. Z Z16XEP wzięto kadłub. Głowicę natomiast z większego Z18XER. Jednostka posiada dwa wałki rozrządu napędzane paskiem zębatym. Są one wyposażone w hydraulicznie sterowane koła pasowe umożliwiające płynną zmianę faz rozrządu z zakresie 60o OWK dla wałka ssącego i 40o OWK dla wałka wydechowego. Dzięki regulacji czasu współotwarcia zaworów ssących i wydechowych można było zrezygnować z zaworu recyrkulacji spalin. Teraz wystarczy opóźnić moment zamknięcia zaworów wydechowych i tłok w czasie suwu ssania sam zassie odpowiednią ilość spalin z kolektora wydechowego.
Luz zaworów jest regulowany poprzez szklankowe popychacze o odpowiednio dobranych grubościach denek. Silnik wyposażony jest w kolektor dolotowy o zmiennej długości kanałów.
Moc maks. 85kW (115KM)/6000 obr/min.
Moment maks. 155Nm/4000 obr/min.

Z16YNG
Typ: R4
Sterowanie: DOHC
Liczba zaworów: 16
Średnica (mm): 79,0
Skok (mm): 81,5
Tom (cm ³): 1598
Moc (kW przy min-1): 69/6200
Moment obrotowy (Nm przy obr. / min-1): 133/4200
Stopień sprężania: 12,8: 1
Układ sterowania silnikiem: Multec S (F)
Wymagania Liczba oktanowa: gaz zawierający metan lub pukanie kontrolowanych 95 / 98 / 91
Sterowanie: pasek rozrządu
Układ wydechowy: bez EGR, katalizator regulowany
Cechy szczególne: elektroniczna przepustnica, tempomat
Zastosowanie: Zafira B (F17 + CR)

Z18XER
Typ: R4
Sterowanie: DOHC
Liczba zaworów: 16
Średnica (mm): 80,5
Skok (mm): 88,2
Tom (cm ³): 1796
Moc (kW przy min-1): 103 / 6300
Moment obrotowy (Nm przy obr. / min-1): 175 / 3800
Kompresja: 10,5: 1
Układ sterowania silnikiem: Siemens Simtec 75.1
Wymagania Liczba oktanowa: 95 / 98 / 91, pokonując regulowanym
Sterowanie: pasek rozrządu
Układ wydechowy: bez EGR, katalizator regulowany
Cechy szczególne: E-gazu, chłodzenie tłoków, tempomat, spożycie zmienna i Auslasswellensteuerung
Zastosowanie: Zafira B (CR + F17, F17 + ER MTA)

Z18XER – silnik DOHC, 16-zaworowy o poj. 1796cm3. Najważniejszą innowacją jest wprowadzenie zmiennych faz rozrządu. Koła pasowe wałków rozrządu składają się z dwóch części mogących obracać się względem siebie o kąt 30o (ssące) i 20o (wydechowe). Ruchy te są wymuszane przez olej pod ciśnieniem. W głowicy są zamontowane dwa zawory elektromagnetyczne sterujące przepływem oleju, a na drugich końcach wałków znajdują się czujniki kontrolujące ich położenie.
Dzięki regulacji czasu współotwarcia zaworów ssących i wydechowych można było zrezygnować z zaworu recyrkulacji spalin. Teraz wystarczy opóźnić moment zamknięcia zaworów wydechowych i tłok w czasie suwu ssania sam zassie odpowiednią ilość spalin z kolektora wydechowego. Wałki rozrządu napędzane są paskiem zębatym. Luz zaworów jest regulowany poprzez szklankowe popychacze o odpowiednio dobranych grubościach denek.
Zainstalowano nowy plastykowy kolektor ssący ze zmienną długością kanałów sterowany elektrycznym siłownikiem. Katalizator zintegrowano z kolektorem wydechowym tłoczonym z blachy.
Tłoki z pływającymi sworzniami mają w części nośnej wybrania zmniejszające ryzyko zatarcia. Zastosowano też natrysk oleju na denka tłoków w celu poprawy ich chłodzenia. Sam olej również jest chłodzony w wymienniku ciepła zintegrowanym z filtrem.
Silnik posiada elektrycznie sterowany termostat znany z jednostki Z16XEP. Przy pracy silnika na biegu jałowym, lub z częściowym obciążeniem termostat otwiera się przy 105oC.
Przy większym obciążeniu sterownik włącza małą grzałkę zintegrowaną z termostatem. To powoduje wcześniejsze jego otwarcie – przy temp. 90oC.
Silnikiem zarządza sterownik Simtec 75.1.
Moc maks. 103kW (140KM)/6300 obr./min.
Moment maks. 175Nm/3800 obr./min.

Z20LEH
Typ: R4
Sterowanie: DOHC
Liczba zaworów: 16
Średnica (mm): 86,0
Skok (mm): 86,0
Tom (cm ³): 1998
Moc (kW przy min-1): 177 / 5600
Moment obrotowy (Nm przy obr. / min-1): 320 / 2400 - 5000
Kompresja: 8,8: 1
Układ sterowania silnikiem: Motronic ME 7.6.2
Wymagania Liczba oktanowa: pukanie regulowanym
Sterowanie: pasek rozrządu
Układ wydechowy: EGR, katalizator regulowany
Cechy szczególne: E-Gas, Na-outlet, tempomat, turbosprężarka KKK K04
Zastosowanie: Zafira B (M32WR)

Z20LER
Typ: R4
Sterowanie: DOHC
Liczba zaworów: 16
Średnica (mm): 86,0
Skok (mm): 86,0
Tom (cm ³): 1998
Moc (kW przy min-1): 147 / 5400
Moment obrotowy (Nm przy obr. / min-1): 262 / 4200
Kompresja: 8,8: 1
Układ sterowania silnikiem: Motronic ME 7.6.2
Wymagania Liczba oktanowa: 95 / 98 / 91, pokonując regulowanym
Sterowanie: pasek rozrządu
Układ wydechowy: EGR, katalizator regulowany
Cechy szczególne: wały równowagi, elektroniczna przepustnica, Na-outlet, tempomat, turbosprężarka KKK K04
Zastosowanie: Zafira B (M32WR)

Z22YH
Typ: R4
Sterowanie: DOHC
Liczba zaworów: 16
Średnica (mm): 86,0
Skok (mm): 94,6
Tom (cm ³): 2198
Moc (kW przy min-1): 110/5600
Moment obrotowy (Nm przy obr. / min-1): 215/4000
Stopień sprężania: 12,0: 1
Układ sterowania silnikiem: Siemens Simtec 81, z MJ05 Siemens Simtec 81.1
Wymagania Liczba oktanowa: 95 / 98, pokonując regulowanym
Sterowanie: łańcuch rozrządu
Układ wydechowy: EGR, katalizator regulowany
Cechy szczególne: wały równowagi, wtrysk bezpośredni, elektroniczna przepustnica, tempomat
Zastosowanie: Zafira B (M32WR, AF22)

Silniki Diesel: Z19DT; Z19DTH; Z19DTL

Z19DT
Typ: R4
Sterowanie: OHC
Liczba zaworów: 8
Średnica (mm): 82,0
Skok (mm): 90,4
Tom (cm ³): 1910
Moc (kW przy min-1): 88/3500,
Moment obrotowy (Nm przy obr. / min-1): 280 / 2000-2750
Kompresja: 18,0: 1
Układ sterowania silnikiem: Bosch EDC 16 C9 lub C39
Sterowanie: pasek rozrządu
Układ wydechowy: EGR, katalizator, filtr cząstek stałych
Cechy szczególne: common rail, elektroniczna przepustnica, turbosprężarka VTG
Zastosowanie: Zafira B (M32WR, AF40)

Z19DT -  wprowadzony w 2006r., zastąpił silnik Z19DTJ. Jest to jednostka turbodoładowana, 8-zaworowa z jednym wałkiem rozrządu w głowicy napędzanym paskiem zębatym. Luzy zaworów są ustawiane za pomocą podkładek o odpowiednio dobranych grubościach.
Układ zasilania w paliwo to Common Rail II gen. z pompą wtryskową CP1H wytwarzającą ciśnienie do 1600 barów i współpracującymi z nią wtryskiwaczami elektromagnetycznymi. Sterownik EDC16C9 umożliwia podział wtrysku na 5 faz. Komora spalania jest ukształtowana w denku tłoka.
W wersji bez filtra cząstek stałych do korekcji długoterminowej dawki paliwa jest używana szerokopasmowa sonda lambda. W wersji z filtrem instalowane są dwa czujniki temp. spalin i różnicowy czujnik ciśnienia mierzący stopień zapełnienia filtra sadzą. System recyrkulacji spalin składa się z elektromagnetycznie sterowanego zaworu i wymiennika ciepła w którym spaliny – zanim trafią do silnika – są schładzane. Poprawia to napełnianie cylindrów. Zastosowano nowy przepływomierz zintegrowany z czujnikiem temperatury. Podaje on informację o przepływie i temperaturze powietrza, nie jak dotychczas w postaci napięcia, lecz przebiegu prostokątnego o zmiennej częstotliwości. Turbosprężarkę o zmiennej geometrii kierownic spalin zintegrowano z kolektorem wydechowym. Powietrze po sprężeniu jest ochładzane w intercoolerze. Silnik jest połączony ze skrzynią biegów sprzęgłem współpracującym z dwumasowym kołem zamachowym.
Moc maks. 88kW (120KM)/3750 obr./min.
Moment maks. 280Nm/2000-2750 obr./min.

Z19DTL
Typ: R4
Sterowanie: OHC
Liczba zaworów: 8
Średnica (mm): 82,0
Skok (mm): 90,4
Tom (cm ³): 1910
Moc (kW przy min-1): 74/3500
Moment obrotowy (Nm przy obr. / min-1): 260 / 1700-2500
Kompresja: 18,0: 1
Układ sterowania silnikiem: Bosch EDC 16 C9 lub C39
Sterowanie: pasek rozrządu
Układ wydechowy: EGR, katalizator, filtr cząstek stałych
Cechy szczególne: common rail, elektroniczna przepustnica, turbosprężarka VTG
Zastosowanie: Zafira B (M32WR)

Z19DTL jest słabszą odmianą silnika jest Z19DT. Moc obniżono przez modyfikację programu sterującego pracą silnika.
Moc maks. 74kW (100KM)/3500 obr./min.
Moment maks. 260Nm/1700-2500 obr./min.


Z19DTH
Typ: R4
Sterowanie: DOHC
Liczba zaworów: 16
Średnica (mm): 82,0
Skok (mm): 90,4
Tom (cm ³): 1910
Moc (kW przy min-1): 110 / 4000
Moment obrotowy (Nm przy obr. / min-1):  320 / 2000-2750
Kompresja: 17,5: 1
Układ sterowania silnikiem: Bosch EDC 16 C9, lub C39
Sterowanie: pasek rozrządu
Układ wydechowy: EGR, katalizator, filtr cząstek stałych
Cechy szczególne: common rail, elektroniczna przepustnica, turbosprężarka VTG Garrett GT1749MV
Zastosowanie: Zafira B (M32WR, AF40)

Z19DTH – silnik diesla, DOHC, turbodoładowany o poj. 1910cm3 z bezpośrednim wtryskiem Common Rail II generacji. Wprowadzony w 2005r.
Pompa wtryskowa CP1H wytwarza ciśnienie do 1600 barów i współpracuje z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi. Sterownik EDC16C9 umożliwia podział wtrysku na 5 faz. Komora spalania jest ukształtowana w denku tłoka.
W wersji bez filtra cząstek stałych do korekcji długoterminowej dawki paliwa jest używana szerokopasmowa sonda lambda. W wersji z filtrem instalowane są dwa czujniki temp. spalin i różnicowy czujnik ciśnienia mierzący stopień zapełnienia filtra sadzą. System recyrkulacji spalin składa się z elektromagnetycznie sterowanego zaworu i wymiennika ciepła w którym spaliny – zanim trafią do silnika – są schładzane. Poprawia to napełnianie cylindrów. Zastosowano nowy przepływomierz zintegrowany z czujnikiem temperatury. Podaje on informację o przepływie i temperaturze powietrza, nie jak dotychczas w postaci napięcia, lecz przebiegu prostokątnego o zmiennej częstotliwości. Układ dolotowy wyposażono w sterowane elektrycznie przesłony zwiększające zawirowanie powietrza zasysanego do cylindrów. Turbosprężarkę o zmiennej geometrii kierownic spalin zintegrowano z kolektorem wydechowym. Powietrze po sprężeniu jest ochładzane w intercoolerze. Luzy zaworów są kasowane hydraulicznie. Wydechowy wałek rozrządu, pompa wtryskowa i pompa cieczy chłodzącej są napędzane paskiem zębatym. Wałek ssący dostaje napęd przez przekładnię zębatą od wałka wydechowego. Silnik jest połączony ze skrzynią biegów sprzęgłem współpracującym z dwumasowym kołem zamachowym.
Moc maks. 110kW (150KM)/4000 obr./min.
Moment maks. 320 Nm/2000-2750 obr./min.

Słabszą odmianą w.w. silnika jest Z19DTJ. Moc obniżono przez modyfikację programu sterującego pracą silnika.
Moc maks. 88kW (120KM)/3250 obr./min.
Moment maks. 280Nm/1750-2750 obr./min.

Z17DTJ
Typ: R4
Sterowanie: DOHC
Liczba zaworów: 16
Średnica (mm): 79,0
Skok (mm): 86,0
Tom (cm ³): 1686
Moc (kW przy min-1): 81/3800,
Moment obrotowy (Nm przy obr. / min-1): 260 / 2300
Kompresja: 18,0: 1
Układ sterowania silnikiem: Denso DECE1C
Sterowanie: pasek rozrządu
Układ wydechowy: EGR, katalizator, filtr cząstek stałych
Cechy szczególne: common rail, elektroniczna przepustnica, turbosprężarka
Zastosowanie: Zafira B (M32WR, AF40)

A17DTJ
Typ: R4
Sterowanie: DOHC
Liczba zaworów: 16
Średnica (mm): 79,0
Skok (mm): 86,0
Tom (cm ³): 1686
Moc (kW przy min-1): 81/3800
Moment obrotowy (Nm przy obr. / min-1): 260 / 2300
Kompresja: 18,0: 1
Układ sterowania silnikiem: Denso DECE1C
Sterowanie: pasek rozrządu
Układ wydechowy: EGR, katalizator, filtr cząstek stałych
Cechy szczególne: common rail, elektroniczna przepustnica, turbosprężarka
Zastosowanie: Zafira B (M32WR, AF40)

A17DTJ - turbodoładowany silnik diesla z bezpośrednim wtryskiem Common Rail. W szesnastozaworowej głowicy obracają się dwa wałki rozrządu, z czego wałek po stronie ssącej napędzany jest paskiem zębatym. Na drugim jego końcu znajduje się przekładnia zębata, która przekazuje napęd na wałek strony wydechowej. Luzy zaworów kasowane są za pomocą popychaczy szklankowych o odpowiednio dobranych grubościach denek. Paskiem rozrządu napędzana jest również pompa paliwa wysokiego ciśnienia. Paliwo sprężone do 1800 barów trafia do zasobnika, skąd kierowane jest do cylindrów i tam rozpylane poprzez elektromagnetyczne wtryskiwacze wielootworowe, potrafiące otwierać się do pięciu razy wciągu jednego suwu. Pozwala to ograniczyć hałas jednostki napędowej i zanieczyszczenie spalin. W zmniejszeniu emisji tlenków azotu pomaga chłodzony cieczą, elektrycznie sterowany zawór recyrkulacji spalin.Powietrze po przejściu przez filtr trafia do turbosprężarki ze zmienną geometrią kierownic spalin. Po sprężeniu jest ochładzane w intercoolerze. Każdy kanał dolotowy jest podzielony w kolektorze i głowicy na dwie części. Jedna z nich otwierana jest i zamykana przez klapki. Odpowiednie ich sterowanie powoduje duże zawirowanie powietrza, co z kolei przekłada się na lepsze wymieszanie i odparowanie paliwa. Spaliny po wyjściu z silnika są dodatkowo oczyszczane w filtrze cząstek stałych. Odpowiednie sterowanie wtryskiem paliwa pozwala oczyszczać ten filtr, gdy osiągnie on odpowiedni stopień zapełnienia. Dzięki temu filtr jest bezobsługowy. W przypadku współpracy silnika z ręczną skrzynią biegów wał korbowy wyposażony jest w dwumasowe koło zamachowe. Moc maks. 81kW (110KM)/3800 obr/min.
Moment maks. 260Nm/1700 obr/min.

A17DTR
Typ: R4
Sterowanie: DOHC
Liczba zaworów: 16
Średnica (mm): 79,0
Skok (mm): 86,0
Tom (cm ³): 1686
Moc (kW przy min-1): 92/4000
Moment obrotowy (Nm przy obr. / min-1): 280 / 2300
Kompresja: 18,0: 1
Układ sterowania silnikiem: Denso DECE1C
Sterowanie: pasek rozrządu
Układ wydechowy: EGR, katalizator, filtr cząstek stałych
Cechy szczególne: common rail, elektroniczna przepustnica, turbosprężarka
Zastosowanie: Zafira B (M32WR, AF40)

A17DTR - mocniejsza wersja A17DTJ, ma m.in. zmieniony intercooler i inne oprogramowanie jednostki sterujacej.Moc maks. 92kW (125KM)/4000 obr/min. Moment maks. 280Nm/2300 obr/min.


Z17DTR - jest to jednostka 16-zaworowa, turbodoładowana (z intercoolerem) o poj. 1686 cm3 z bezpośrednim wtryskiem Common Rail. Powstała na bazie silnika Z17DT montowanego w Corsach. Pompa wysokiego ciśnienia (napędzana paskiem zębatym rozrządu) spręża paliwo do ciśnienia 1800 barów i kieruje je do zasobnika. Stąd jest ono rozdzielane i przewodami dostarczane do wtryskiwaczy elektromagnetycznych.
Sterownik silnika Denso DECe01 umożliwia podział wtrysku na 5 faz. W celu poprawy odprowadzania ciepła z cylindrów w kadłubie zwiększono ilość kanałów chłodzących. Zastosowano kolektor dolotowy z pneumatycznie sterowanymi przesłonami zwiększającymi zawirowanie powietrza zasysanego do cylindrów. Ciśnienie doładowania jest regulowane przez pneumatycznie sterowane kierownice spalin w turbosprężarce. System recyrkulacji spalin składa się z elektrycznego zaworu i chłodnicy spalin. Zainstalowano w niej zawór zmniejszający przepływ spalin przez nią podczas fazy nagrzewania silnika. Zmniejsza to poziom węglowodorów. Luzy zaworów są ustawiane za pomocą szklankowych popychaczy o odpowiednio dobranych grubościach denek.
Moc maks. 92kW (125KM)/4000 obr./min.
Moment maks. 280Nm/2300 obr./min

Z17DTJ – Słabsza wersja silnika Z17DTR.
Moc maks. 81kW (110KM)/3800obr./min.
Moment maks. 260Nm/2300 obr./min
« Ostatnia zmiana: 2012-01-31 09:48:46 wysłana przez Mietas »
   

To, że milczę, nie znaczy, że nie mam nic do powiedzenia