IV OZKZ wstępna lista chętnych

Gadżety KlubZAFIRA.pl
ramki klubowe pod tablice


NIEWAŻNA MARKA, WAŻNA PASJA rzekł kandi Junior

1,8 ECOTEC 140 KM Z18XER (beznyna) wymiana paska klinowego rozrządu napinacza pompki wody

Zaczęty przez wyjec1978

Odpowiedzi: 2
Wyświetleń: 1295
Ostatnia wiadomość 2014-02-18 21:59:44
wysłana przez JacekZKL
{B} Jak rozpoznać wadliwy napinacz łańcuszka rozrządu

Zaczęty przez rafcisz

Odpowiedzi: 8
Wyświetleń: 696
Ostatnia wiadomość 2013-12-22 10:13:27
wysłana przez rafcisz
[TUT ZB] wymiana paska wieloklinowego, wymiana rolki napinacza lub całego napinacza 1.9 cdti

Zaczęty przez kaliope

Odpowiedzi: 8
Wyświetleń: 6937
Ostatnia wiadomość 2014-09-19 14:06:25
wysłana przez kaliope

Autor Wątek: {B} Świszczenie, gwiżdżenie z okolic paska wieloklinowego, rolki, napinacz  (Przeczytany 15446 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline buszmen72

  • Forumowicze
  • ***
  • Wiadomości: 15
  • Płeć: Mężczyzna
  • ostatnio widziany/a:2013-03-11 19:14:12
Witam .... a więc dziś zauważyłem dziwne objawy w Zosi B 150 koników , świszczy, gwiżdże ale tylko podczas dodawania gazu na postoju lub podczas jazdy natomiast bez gazu jest wszystko oki dodam że klimatyzacja jest wyłączona.
Turbina odpada bo autko smiga aż miło po za tym wiem jakie są objawy padania turbiny bo już to przechodziłem .
Osobiście obstawiam łożysko alternatora ....???? nie wiem może macie jakieś pomysły albo już to przerabialiście.
Jeszcze jeden wątek jadąc na klimie czuję że autko nie zbiera się  dopiero przy 2000 obr po wyłączeniu klimy wszystko wraca do normy. :4:


Edit: dodano prefiks, doprecyzowano tytuł tematu / Mietas/kaliope
« Ostatnia zmiana: 2012-06-20 07:38:26 wysłana przez kaliope »

Offline karolp1993

  • WACTR Team
  • Klubowicze
  • ****
  • Wiadomości: 687
  • Płeć: Mężczyzna
  • ostatnio widziany/a:2014-11-19 09:13:31
Odp: Świszczy, gwiżdże sam nie wiem ??????
« Odpowiedź #1 dnia: 2012-05-09 22:34:24 »
Możesz dobrze diagnozować, bo przy jakiejś nieszczelności powietrza to już by błąd wywalało. Co do klimy, na forum jest podobny temat, wystarczy poszukać.

Offline DaReK7

  • Forumowicze
  • ***
  • Wiadomości: 265
  • Płeć: Mężczyzna
  • ostatnio widziany/a:2014-08-03 20:03:09
Odp: Świszczy, gwiżdże sam nie wiem ??????
« Odpowiedź #2 dnia: 2012-05-09 23:52:02 »
Jeśli chodzi o "świsty i gwizdy" to trudno cokolwiek powiedzieć bo trzeba by było posłuchać... najszybciej pada łożysko w napinaczu paska, potem łożyska i sprzęgło alternatora lub nieszczelności w układzie dolotowym zwłaszcza że się "nie zbiera"
W drugim przypadku, jeśli nie masz nieszczelności w dolocie to musiałbyś się zająć EGR-em.

Offline buszmen72

  • Forumowicze
  • ***
  • Wiadomości: 15
  • Płeć: Mężczyzna
  • ostatnio widziany/a:2013-03-11 19:14:12
Byłem w ASO diagnoza  :padło łożysko w napinaczu paska alternatora i łożysko koszt naprawy + robota 500zł :8:

Offline kaliope

  • Moderatorzy globalni
  • ******
  • Wiadomości: 1 745
  • Płeć: Mężczyzna
  • ostatnio widziany/a:Dzisiaj o 16:29:37
  • ZB, 1.9 cdti, z19dt @ 107, 1.0
    • moja Zaffy
czyli rozumiem, że dokładnie to samo co w tej vectrze:





też z19dth, przypadek?
"Overcome evil with good" . Extending warm greetings from a specialist in dog brushing and Geberit toilet systems to dear przemcio

Offline buszmen72

  • Forumowicze
  • ***
  • Wiadomości: 15
  • Płeć: Mężczyzna
  • ostatnio widziany/a:2013-03-11 19:14:12
Coś podobnego tylko to było na wolnych obrotach ale podczas dodawania gazu swist był słyszany bardziej.

Online cOOba

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 80
  • Płeć: Mężczyzna
  • ostatnio widziany/a:Dzisiaj o 19:48:50

Czy nawiew masz na AUTO ?

Jeżeli tak, to wyłącz dmuchawę i sprawdź czy świst ustanie.

Mam podobnego świerszcza, który po wyłączeniu nawiewu "milknie"
II OZKZ -Tęgoborze 2013:

I miejsce Best Tuning ZB
I miejsce w przepychaniu Zafiry z Krasnalem na czas
II miejsce w Mistrzostwach Pool Bilard
II miejsce w rzucie tarczą hamulcową

I OZKZ -Leśne Wrota 2012:

I miejsce Best Tuning ZB

Offline DaReK7

  • Forumowicze
  • ***
  • Wiadomości: 265
  • Płeć: Mężczyzna
  • ostatnio widziany/a:2014-08-03 20:03:09
Byłem w ASO diagnoza  :padło łożysko w napinaczu paska alternatora i łożysko koszt naprawy + robota 500zł
Nie daj się skubać w ASO, napinacz firmy INA kosztuje max. 150pln (często używany na pierwszy montaż), wymiana to pół godziny pracy.

kaliope,  w tej "Vektrze" trzeba by jeszcze obejrzeć sprzęgło alternatora...

Offline klosow

  • Forumowicze
  • ***
  • Wiadomości: 106
  • Płeć: Mężczyzna
  • ostatnio widziany/a:2014-11-26 07:49:31
  • ZB, Z19DTH
Jeszcze jeden wątek jadąc na klimie czuję że autko nie zbiera się  dopiero przy 2000 obr po wyłączeniu klimy wszystko wraca do normy.

Nie wiem jak to wygląda w CDTI ale w Y22DTH, który miałem w Vectrze przyczyną takiego zachowania była nieszczelność w układzie podciśnienia lub zużyta pompa podciśnienia. Kolejną konsekwencją było zacięcie się siłownika do sterowania turbiną. Turbina była ok, tylko była źle wysterowywana. Po uszczelnieniu układu podciśnienia pomogło WD40 i ręczne rozruszanie tej dźwigienki przy turbinie.
Astra F X16SZR -> Vectra B Y22DTR -> Zafira B Z19DTH

Offline buszmen72

  • Forumowicze
  • ***
  • Wiadomości: 15
  • Płeć: Mężczyzna
  • ostatnio widziany/a:2013-03-11 19:14:12
Zrobiłem to w ASO całkowity koszt 270zł nie tak pisałem wczeniej 500 znajomy z ASO napedził mi stracha. :25:

Offline kaliope

  • Moderatorzy globalni
  • ******
  • Wiadomości: 1 745
  • Płeć: Mężczyzna
  • ostatnio widziany/a:Dzisiaj o 16:29:37
  • ZB, 1.9 cdti, z19dt @ 107, 1.0
    • moja Zaffy
I mnie chyba dopadło to nieszczęsne łożysko w napinaczu paska...widzę, że kolejny słaby punkt cdti.


1. U mnie świerczy tylko na wolnych obrotach, przy dodaniu gazu zanika. Czy może to być łożysko altka? Czy właśnie napinacz paska?





2. Jeśli napinacz, to czy dobrze znalazłem? Chodzi o ten element zaznaczony różową strzałką?
 
http://images35.fotosik.pl/1417/b36189a1cc797126.jpg
{B} Świszczenie, gwiżdżenie z okolic paska wieloklinowego, rolki, napinacz

 
Dla mojego vinu wychodzi:
Rolka napinająca paska napędowego:
Nr części: 55190813
Nr kat: 63 40 557
 
3. Czy wymienię ją sam? Wystarczy odkręcić tę zieloną śrubę i tyle?


4. Lepszy będzie Ruville
http://allegro.pl/napinacz-paska-rouville-saab-93-9-3-95-9-5-1-9-tid-i2325497551.html
czy Febi?
http://allegro.pl/febi-napinacz-paska-alfa-romeo-159-brera-mito-i2347780395.html
a może Dayco?
http://allegro.pl/okazja-nap-paska-micro-opel-astra-vectra-1-9cdti-i2332233049.html
« Ostatnia zmiana: 2012-05-29 20:27:27 wysłana przez kaliope »
"Overcome evil with good" . Extending warm greetings from a specialist in dog brushing and Geberit toilet systems to dear przemcio

Offline DaReK7

  • Forumowicze
  • ***
  • Wiadomości: 265
  • Płeć: Mężczyzna
  • ostatnio widziany/a:2014-08-03 20:03:09
Tak  Paweł to ten element + śruba (jeśli to napinacz, bo z filmiku trudno wywnioskować?)
Nie wiem czy w każdym przypadku idzie na pierwszy montaż, ale u mnie był napinacz firmy INA i taki też założyłem ponownie, cena OK, i jakość myślę też.
A jeśli chodzi o wymianę, z pewnością sobie poradzisz...
Tak wygląda napinacz przykręcony do silnika.

http://img259.imageshack.us/img259/4258/26072011294.jpg
{B} Świszczenie, gwiżdżenie z okolic paska wieloklinowego, rolki, napinacz


Trzeba zdemontować filtr powietrza, naciągnąć napinacz i włożyć zabezpieczenie (z reguły jest w komplecie z nowym)

http://img641.imageshack.us/img641/1566/26072011291.jpg
{B} Świszczenie, gwiżdżenie z okolic paska wieloklinowego, rolki, napinacz
  http://img100.imageshack.us/img100/580/26072011290.jpg
{B} Świszczenie, gwiżdżenie z okolic paska wieloklinowego, rolki, napinacz
  http://img502.imageshack.us/img502/9729/26072011289.jpg
{B} Świszczenie, gwiżdżenie z okolic paska wieloklinowego, rolki, napinacz


po czym zdjąć pasek, odkręcić wskazaną powyżej śrubę (imbus) i wyjąć napinacz.
Montaż w odwrotnej kolejności oczywiście, zwróć uwagę na trzpień na obudowie napinacza, musi pasować w swoje miejsce w korpusie silnika.
Czas operacyjny na wymianę dla średnio zaawansowanych to około 30 min.
Powodzenia.
« Ostatnia zmiana: 2012-05-30 09:07:26 wysłana przez Mietas »

Offline kaliope

  • Moderatorzy globalni
  • ******
  • Wiadomości: 1 745
  • Płeć: Mężczyzna
  • ostatnio widziany/a:Dzisiaj o 16:29:37
  • ZB, 1.9 cdti, z19dt @ 107, 1.0
    • moja Zaffy
1. czyli napinacz muszę najpierw naprężyć kluczem 15 żeby wsadzić ten bolec blokujący i wtedy pasek się od razu poluźni i zejdzie? W którą stronę naprężać go? W prawo czyli tak jak się dokręca śruby?

2. Potem nakładam pasek. Trzeba wsadzić tak jak był? czy można zmienić kierunek?


3. Jak nałożę nowy pasek, to znów muszę lekko naprężyć napinacz kluczem 15 żeby swobodnie wyjąć bolec blokujący, popuścić.....i pasek napięty?
"Overcome evil with good" . Extending warm greetings from a specialist in dog brushing and Geberit toilet systems to dear przemcio

Offline DaReK7

  • Forumowicze
  • ***
  • Wiadomości: 265
  • Płeć: Mężczyzna
  • ostatnio widziany/a:2014-08-03 20:03:09
1. Tak, naciągnąć w prawo, potem włożyć bolec.... dostęp mało komfortowy ale do zrobienia, potem bez problemu zdejmiesz pasek (zalecam użyć dobrego klucza i dobrze nałożyć na śrubę żeby nie uszkodzić sobie paluchów ;)  )

2. Tak, nie zaleca się zmiany kierunku pracy paska ( najlepiej wymienić na nowy, polecam ContiTech, nie polecam Gates)

3. Dokładnie, zwracając uwagę na to czy pasek jest w swoim miejscu na każdym z kół.


Offline aszifo

  • Opelmaniak
  • Forumowicze
  • ***
  • Wiadomości: 95
  • Płeć: Mężczyzna
  • ostatnio widziany/a:2014-11-27 22:14:41
  • Forza Robert !!!
Paweł, napinacz z tego co pamiętam ciągnie się w stronę sprężarki klimy, następnie załóż sobie tą blokadę. Zapamiętaj dobrze jak pasek jest poprowadzony. Zakładając stary pasek powinien być on założony tak jak wcześniej, aby szedł w tym samym kierunku. Później troszeczkę naciągasz napinacz, wyciągasz blokadę i koniec.

Ale jak pasek będziesz miał zrzucony, to sprawdź sobie rolkę alternatora, czy ładnie chodzi i nie hałasuje, bo u mnie taki podobny dźwięk powodowała właśnie ta rolka, była przytarta na łożysku, dało się wyczuć chrobotanie przy próbie zakręcenia ręką.
kadett E 1.3, astra F 1.8GT, astra F 1.6 16v, astra G 1,6 16v, meriva A 1,6 16v, zafira B 1.9 cdti - 20 lat oplami !!!