trochę nowości :D, Prace remontowe w trakcie :)
Już wkrótce  III Ogólnopolski Zlot KlubZAFIRA.pl

[TUT ZB] wymiana paska wieloklinowego, wymiana rolki napinacza lub całego napinacza 1.9 cdti

Zaczęty przez kaliope

Odpowiedzi: 6
Wyświetleń: 4749
Ostatnia wiadomość 2014-03-02 20:46:05
wysłana przez JacekZKL
[TUT ZB] WYMIANA KOŁA DWUMASOWEGO 1.9CDTI Z19DT/DTL

Zaczęty przez adasko2253

Odpowiedzi: 3
Wyświetleń: 1357
Ostatnia wiadomość 2014-03-17 22:47:36
wysłana przez Taju
[TUT ZB] Świece żarowe - wymiana - 1.9 cdti , z19dt

Zaczęty przez kaliope

Odpowiedzi: 4
Wyświetleń: 7639
Ostatnia wiadomość 2012-04-10 12:09:46
wysłana przez kaliope
[TUT ZB] Wymiana filtra paliwa 1.9 CDTI

Zaczęty przez kaliope

Odpowiedzi: 2
Wyświetleń: 5671
Ostatnia wiadomość 2013-08-05 23:09:40
wysłana przez kaliope
[TUT ZB] Wymiana wtryskiwaczy 1.9 cdti, z19dt

Zaczęty przez kaliope

Odpowiedzi: 1
Wyświetleń: 2180
Ostatnia wiadomość 2013-03-30 21:17:09
wysłana przez kaliope

Autor Wątek: [TUT ZB] Regulacja mechanizmu zmiany biegów  (Przeczytany 6554 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline przemeks

  • .::Team Wawa::.
  • klubowicz
  • *****
  • Wiadomości: 114
  • Płeć: Mężczyzna
  • ostatnio widziany/a:Dzisiaj o 07:04:35
[TUT ZB] Regulacja mechanizmu zmiany biegów
« dnia: 2012-07-09 20:20:44 »


Wkurzała mnie dość oporna zmiana biegów w mojej ZB, szczególnie na zimnym silniku haczyły biegi 2,3 i 4. Posiłkując się informacjami z TIS spróbowałem wyregulować linki mechanizmu zmiany biegów.

Roboty jest, tak na spokojnie, za pierwszym razem, na dobrą godzinę. Potrzebujemy nasadową 13-kę z przedłużką do demontażu akumulatora i podstawy aku, 10-kę do klem aku, i standardowo srubokręt torx i płaski.

1. Zaczynamy od demontażu ramki osłaniającej mechanizm dźwigni zmiany biegów w kabinie (wyciągamy zaślepkę gniazda OBD/popielniczkę, odkręcamy 2xtorx i wywijamy osłonę do góry).

http://img402.imageshack.us/img402/3932/klik2u.jpg
[TUT ZB] Regulacja mechanizmu zmiany biegów


2. Odblokowanie linek zmiany biegów i zablokowanie dźwigni zmiany biegów w pozycji serwisowej:
- Dźwignia zmiany biegów na luzie. Małym, długim śrubokrętem podważamy delikatnie zaczepy mocujące blokady na obu linkach - dokładnie widać to na rysunku:

http://img201.imageshack.us/img201/7104/klikw.jpg
[TUT ZB] Regulacja mechanizmu zmiany biegów


Nie odchylamy mocno zaczepów, tylko na kilka milimetrów, słychać klik.


Po lewej stronie podstawy dźwigni widać mały otworek. Wciskamy blokadę biegu wstecznego i ciagniemy dźwignię w lewo - blokujemy w pozycji serwisowej za pomocą wbudowanego bolca.
Miejsce odblokowania linek i bolec blokujący zaznaczone na zdjęciu czerwoną obwódką.

3. Teraz otwieramy maskę. Kta nie ma liftów ten zabezpiecza maskę rozpórką  :32:


Ściągamy klemy -, +. Odkręcamy mocowanie aku (śruba z lewej strony aku). Wyciągamy akumulator.

http://img507.imageshack.us/img507/998/akuc.jpg
[TUT ZB] Regulacja mechanizmu zmiany biegów


Podstawa aku mocowana jest na trzy śruby, dodatkowo odpinamy przewody i regulator napięcia.
Po wyjęciu podstawy mamy taki widok:

http://img812.imageshack.us/img812/6498/aku2.jpg
[TUT ZB] Regulacja mechanizmu zmiany biegów


4. Unosimy kopułkę wybieraka do góry i w widoczny otwór wsuwamy narzędzie oplowskie o wdzięcznej nazwie KM-527-A. U mnie rolę tego narzędzia spełnił klucz imbusowy 4-ka - najważniejsze by zablokować kopułkę.

http://img607.imageshack.us/img607/362/20354030.jpg
[TUT ZB] Regulacja mechanizmu zmiany biegów


http://img706.imageshack.us/img706/8016/km2ps.jpg
[TUT ZB] Regulacja mechanizmu zmiany biegów


5. Wracamy do kabiny, blokujemy klipsy mocujące na obu linkach (do usłyszenia wyraźnego kliku).
Odblokowujemy dźwignię zmiany biegów. Wracamy do komory silnika - wyciągamy naszą blokadę z kopułki wybieraka, kopułka powinna wrócić na swoje miejsce.

6. Montujemy podstawę akumulatora i sam akumulator (+,-).

Sprawdzamy pracę mechanizmu zmiany biegów: na postoju, przy pracującym silniku, z wyciśniętym sprzęgłem.
U mnie operacja zakończyła się sukcesem  (*)D


Materiał dydaktyczny oraz zdjęcia, zgodnie z  Ustawą z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych i Ustawą z dnia 8 lipca 2010 r. o zmianie ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, stanowią moją własność intelektualną. Wszelkie kopiowanie, udostępnianie bez mojej wiedzy stanowić będzie podstawę do wszczęcia postępowania sądowego.
przemeks
« Ostatnia zmiana: 2012-07-09 20:34:45 wysłana przez Woytas »

Offline Lorry

  • Grzegorz
  • klubowicz
  • *****
  • Wiadomości: 115
  • Płeć: Mężczyzna
  • ostatnio widziany/a:2014-04-22 23:02:51
Odp: [TUT ZB] Regulacja mechanizmu zmiany biegów
« Odpowiedź #1 dnia: 2012-07-09 23:06:18 »
Oooo, dzięki za tutka, nawet nie wiedziałem, że coś da się z tym podziałać. Faktycznie na ciepło skrzynia chodzi jak masełko, ale na początku szybkie przejście na 2 lub 2na3 wymaga jakiejś tam siły...

Offline smaru

  • forumowicz
  • ****
  • Wiadomości: 129
  • Płeć: Mężczyzna
  • ostatnio widziany/a:2014-04-23 21:02:50
Odp: [TUT ZB] Regulacja mechanizmu zmiany biegów
« Odpowiedź #2 dnia: 2012-07-10 18:59:47 »
dzieeeki wielkie za tutka - ja spróbuje w wolnej chwili bo mam problem z dwójką cięzko wchodzącą -
wcześniej nawet w TIS nie szukałem a teraz znalazłem odpowiednie info - róznica przy benzynie jest taka ze kopułkę wybieraka wciskamy - nie podnosimy - i też blokujemy "narzędziem" przynajmniej tak wynika z dokumentu - jak sprawdze to napisze czy pomogło...

Offline klosow

  • forumowicz
  • ****
  • Wiadomości: 73
  • Płeć: Mężczyzna
  • ostatnio widziany/a:2014-04-23 09:20:51
Odp: [TUT ZB] Regulacja mechanizmu zmiany biegów
« Odpowiedź #3 dnia: 2012-09-17 12:25:04 »
A czy ktoś wie do czego służy ten czarny kapturek widoczny na zdjęciu Przemka?

http://img706.imageshack.us/img706/8016/km2ps.jpg
[TUT ZB] Regulacja mechanizmu zmiany biegów


Zdjąłem go i zgodnie z oczekiwaniem pojawiła się dziura. Tylko zastanawiam się po co ona jest. Jakieś smarowanie?
Jeśli tak to jakiego "smarowidła" użyć.

Pytam, bo mi mechanizm zmiany biegów chodzi dość ciężko po rozgrzaniu i zastanawiam się czy to nie wina braku jakiegoś smarowania.
Astra F X16SZR -> Vectra B Y22DTR -> Zafira B Z19DTH

Offline aszifo

  • Opelmaniak
  • forumowicz
  • ****
  • Wiadomości: 84
  • Płeć: Mężczyzna
  • ostatnio widziany/a:2014-04-23 21:27:12
  • Forza Robert !!!
Odp: [TUT ZB] Regulacja mechanizmu zmiany biegów
« Odpowiedź #4 dnia: 2012-10-07 21:26:16 »
To jest odpowietrznik.

kadett E 1.3, astra F 1.8GT, astra F 1.6 16v, astra G 1,6 16v, meriva A 1,6 16v, zafira B 1.9 cdti - 19 lat oplami !!!

Offline wolf80

  • forumowicz
  • ****
  • Wiadomości: 2
  • ostatnio widziany/a:2013-12-24 10:54:54
Odp: [TUT ZB] Regulacja mechanizmu zmiany biegów
« Odpowiedź #5 dnia: 2013-05-20 14:31:31 »
siema.
Mam problem z wykonaniem reg. kiedys znalazlem ta porade na necie i wydrukowalem. Nastepnie przystapilem do regulacji i tu zonk, bo nie moge znalezc tego otworu z bolcem.

Zdjecie nr. 2 nie chce sie zaladowac, czy ktos bylby sklonny to naprawic i ewntualnie zaznaczyc lub wytlumaczyc gdzie mam go szukac...co prawda mam VC Z19DTH z F40, ale sadze ze wszytsko jest tak samo, co z reszta ogledziny i porownanie to potwierdzaja.
Prosze o pomoc.

Offline przemeks

  • .::Team Wawa::.
  • klubowicz
  • *****
  • Wiadomości: 114
  • Płeć: Mężczyzna
  • ostatnio widziany/a:Dzisiaj o 07:04:35
Odp: [TUT ZB] Regulacja mechanizmu zmiany biegów
« Odpowiedź #6 dnia: 2013-05-20 14:59:19 »
Spójrz tutaj..., mam nadzieję, że pomoże.

Offline wolf80

  • forumowicz
  • ****
  • Wiadomości: 2
  • ostatnio widziany/a:2013-12-24 10:54:54
Odp: [TUT ZB] Regulacja mechanizmu zmiany biegów
« Odpowiedź #7 dnia: 2013-05-20 15:59:41 »
wlansie o to chodzilo, czyli tam trzeba scisnac i przesunac gale w lewo naciskajac tylko ten plastikowy element ponizej raczki galki zmiany biegow do zablokowania w pozycji serwis.
Tak wlasnie myslalem ze te wypusty w mechanizmie sa wlasnie do tego ale nie wiedzialem jak to mam zrobic... teraz wszytsko jasne, wiem co robic i gdzie szukac tego...
dziekuje


a te blokady na linkach da rade wyczepic za pomocy palcow, co prawda paluchy troche bola ale w vectra c nie ma podejscia do tej blokady po lewej stronie, po prawej pewnie daloby rade ale ja wole uzyc paluchow  :35: