trochę nowości :D, Prace remontowe w trakcie :)
Już wkrótce  III Ogólnopolski Zlot KlubZAFIRA.pl

{A} Świece żarowe w silnikach 2,0 DTI _ 2,2 DTR - usterki, diagnoza, wymiana, jakie

Zaczęty przez fresh7

Odpowiedzi: 31
Wyświetleń: 7266
Ostatnia wiadomość 2013-12-13 21:33:27
wysłana przez Zdzich
zafira 2.2 dti czy mozna zastosować inną skrzynię biegów

Zaczęty przez joker71

Odpowiedzi: 0
Wyświetleń: 281
Ostatnia wiadomość 2013-11-04 21:44:20
wysłana przez joker71
{A} 2.0 DTI 101 KM na zimnym silniku strasznie dymi

Zaczęty przez Waski_83

Odpowiedzi: 26
Wyświetleń: 4232
Ostatnia wiadomość 2013-03-25 09:12:01
wysłana przez hahorek
{A} 2.2 DTI - spalanie realne a według komputera pokładowego

Zaczęty przez chabretti

Odpowiedzi: 15
Wyświetleń: 2267
Ostatnia wiadomość 2012-10-08 21:23:05
wysłana przez timi68
{A} Wysokie obroty, mała prędkość - silnik 2.0 DTI

Zaczęty przez żabczia

Odpowiedzi: 11
Wyświetleń: 1380
Ostatnia wiadomość 2012-12-30 18:01:55
wysłana przez Dziadek13

Autor Wątek: {A} Spadek mocy Zafiry 2.0 DTI  (Przeczytany 4636 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline andi08

  • forumowicz
  • ****
  • Wiadomości: 5
  • Płeć: Mężczyzna
  • ostatnio widziany/a:2013-10-30 23:27:19
{A} Spadek mocy Zafiry 2.0 DTI
« dnia: 2013-05-28 23:41:04 »
Witam.


Od kilku dni jestem posiadaczem zafiry z silnikiem jw. Podczas zakupu auta i jego pierwszych oględzin nic strasznego nie rzuciło mi się w oczy. Dodatkowo auto zostało podłączone pod komputer, który nie wykazał żadnych błędów. Jazda próbna (po mieście) też wypadła ok, wiec zdecydowałem że kupie auto. Radość z zakupu długo nie trwała bo już w drodze powrotnej na trasie zauważyłem że auto jest bardzo słabe. Żeby wyprzedzić tira potrzeba dobre 1,5 km wolnego pasa z przeciwnej strony :1: . 1,2,3, bieg i prędkość do 80 km/h jest jeszcze  ok, ale powyżej 80 i 4,5 bieg - masakra. jechałem sam, a zafira jest przecież 7 osobowa. Przy pełnym obciążeniu to będe mógł rowery sobie co najwyżej wyprzedzić. Ogólnie udało mi się rozpędzić do 120km/h z górki byłoby może 130 i koniec - auto dalej nie ma już siły jechać. Po 82 koniach szału się nie spodziewałem, ale czy 120 to już granica dla tych motorów?? wszystkie zafiry z tym silnikiem tak mają?? Niestety nie mam możliwości porównania podobnego auta.

Może miał ktoś podobne przygody z zafirą bądz silnikiem, a teraz byłby w stanie coś podpowiedzieć??

Błędów brak, wartość przepływającego powietrza na dolocie przy biegu jałowym jest w normie, ciśnienie doładowania z pedałem w podłodze ok. 1,85 bara
« Ostatnia zmiana: 2013-06-01 19:45:40 wysłana przez Harry »

Offline hahorek

  • Uczymy się całe życie
  • forumowicz
  • ****
  • Wiadomości: 576
  • Płeć: Mężczyzna
  • ostatnio widziany/a:Dzisiaj o 07:54:10
    • KONTA, LOKATY, UBEZPIECZENIA
Odp: Spadek mocy Zafiry 2.0 DTI
« Odpowiedź #1 dnia: 2013-05-29 07:37:51 »
A jo sie pytom kaj fotki ;) oczywiście w odpowiednim dziale ;) nie tu.

Mom tako samo ZA jak Ty. Raczej problem w drugą stronę. Na biegu 1 przy ruszaniu czasami zapala sie check i brak mocy dopiero jak wejdzie na obroty to zaczyna jechac. Na 4/5 jest wszystko ok. Bogu dzieki.

Z tego co pamietam normalnie jechalem ok 150 160 autostrada. Za mala moc zeby go żyłować do wiekszych prędkości.  Ale te parametry/predkosci o których Ty mówisz nie są normalne przy tym motorze.Zawsze przy spadmu mocy sprawdzaja w tych motorach egr dolot i czujnik doładowania moze faktycznie te elementy sa zawalone i wystarczy prosty zabieg czyszczenia.

Mozna spr tanim preparatem bez koniecznosci rozbierania wszystkiego WYNSS EGR 3 czy jakos tak ;)
Poczekaj tez co napiszą inni koledzy

^ phone msg ^    ~SGSII~
« Ostatnia zmiana: 2013-05-29 08:06:01 wysłana przez Harry »
 

Offline celius

  • 82 narwiste bociany
  • klubowicz
  • *****
  • Wiadomości: 548
  • Płeć: Mężczyzna
  • ostatnio widziany/a:2014-04-23 22:28:10
  • 82KM - do odważnych świat należy :)
    • Moja Zośka
Odp: Spadek mocy Zafiry 2.0 DTI
« Odpowiedź #2 dnia: 2013-05-29 08:20:38 »
Ja też posiadam Zafiryndę z Tym silnikiem. Nie mam takich problemów. Ja jechałem nią max 150 i spokojnie poszłaby więcej.

Sprawdź to co napisał hahorek,

Offline toldek1

  • forumowicz
  • ****
  • Wiadomości: 4
  • Płeć: Mężczyzna
  • ostatnio widziany/a:2013-12-26 09:29:04
Odp: Spadek mocy Zafiry 2.0 DTI
« Odpowiedź #3 dnia: 2013-05-30 11:52:22 »
Błędów brak, wartość przepływającego powietrza na dolocie przy biegu jałowym jest w normie, ciśnienie doładowania z pedałem w podłodze ok. 1,85 bara
Na przepływomierzu ,, w normie " to zna czy ile??? doładowanie 1,85 to za mało z pedałem w podłodze! i czy to jes wykonane czy żądane bo to istotne?
Masz poniżej dane z takiego silnika, porównaj
Dane z bloków pomiarowych:

Napięcie systemu,13.69 V
Urządzenie unieruchamiające,Aktywny
Sygnał urządzenia unieruchamiająceg,Odebrane
Sygnał sensora pozycji pedału gazu,35.0 %
Przełącznik położenia biegu jałowego,Nieaktywne 0V
Przepływomierz powietrza,608.7 mg/suw
Sensor barometru,0.98 bar
żądanie ciśnienia ładowania,1.85 bar
Ciśniemnie ładowania,1.40 bar
Temperatura powietrza wlotowego,25 °C
Temperatura cieczy chłodzącej,95 °C
Temperatura oleju silnika,103 °C
Temperatura paliwa,55 °C
Przełącznik 1 hamulców,Nieaktywny
Przełącznik 2 hamulców,Nieaktywne 12V
Przełącznik sprzęgła,Nieaktywny
Przełącznik Info A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywne 0V
Solenoid odcinający dopływ paliwa,Aktywny
Początek dostawy,26.89 CA
Pożądany początek wtrysku,5.84 CA
Rzeczywisty początek wtrysku,5.85 CA
Pożądana masa paliwa,25.38 mg/suw
Masa paliwa,24.28 mg/suw
Zawór elektromagnetyczny stosunku pul- sów ciśnienia ładowania,65.0 %
żądanie EGR (recyrkulacji gazu wydechowego),599 mg/suw
Stosunek impulsów EGR (Recyrkulacja Gazu Wydechowego),25 %
Pożądane jałowe,900 obr/min
Prędkość silnika,2162 obr/min
Prędkość pompy,1078 obr/min
Przekaźnik diagnozy czasu nagrzewania wstępnego,Nieaktywny
Przekaźnik czasu wstępnego ogrzewania,Nieaktywne 12V
Przekaźnik A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywne 12V
Klawisz (I) (Nastaw/Przyspiesz),Nieaktywny
Klawisz (R) (Nastaw/Zwolnij),Nieaktywny
Klawisz (0) (Wyłącz),Aktywny
żądanie prędkości pojazdu,0 km/h
Prędkość pojazdu,70 km/h
Lampka kontrolna,Wył 12V
Lampka kontrolna czasu żarzenia,Wył 12V
Wysokie cisnienie diagnoza 1,0 Liczba
Wysokie cisnienie diagnoza 2,0 Liczba
_________________

Dodano: 2013-05-30 12:07:55
Mozna spr tanim preparatem bez koniecznosci rozbierania wszystkiego WYNSS EGR 3 czy jakos tak ;)
E tam lepsze to: http://www.liqui-moly.pl/jct.html
« Ostatnia zmiana: 2013-05-30 12:07:55 wysłana przez toldek1 »

Offline andi08

  • forumowicz
  • ****
  • Wiadomości: 5
  • Płeć: Mężczyzna
  • ostatnio widziany/a:2013-10-30 23:27:19
Odp: Spadek mocy Zafiry 2.0 DTI
« Odpowiedź #4 dnia: 2013-05-30 12:55:48 »
no tak, ale to są wartości zebrane podczas jazdy widzę. Raczej ciężko będzie odwzorować identyczne warunki, ale spróbować zawsze można. Moja przepływka pokazuje wartość ok. 310 mg/suw na biegu jałowym, a wg opel scannera prawidłowy przedział to z tego co pamiętam 250 - 350 mg/suw wiec stąd wniosek że raczej sprawna.
Powoli wszystko sprawdzam. Wczoraj zająłem się trzema elektrozaworami... okazało się że ten od klap w dolocie trochę już niedomaga i przepuszcza po podaniu napięcia gdzie pozostałe wzorowo trzymały. ieczorem będe miał sprawny zawór, więc założę i zobaczę efekt. Tylko czy praca tych klapek może mieć wpływ na przyśpieszenie??
gdzieś wyczytałem że one pracują dopiero podczas hamowania silnikiem.. EGR szczelny i czysty, przez otwór po EGR zajrzałem do kolektora, co prawda dużo nie widać, ale pół centymetrowego nagaru jak u  niektórych moja zafira nie ma. Przypuszczam że ktoś wcześniej musiał czyścić kolektor. 

Offline Dziadek13

  • forumowicz
  • ****
  • Wiadomości: 480
  • Płeć: Mężczyzna
  • ostatnio widziany/a:2014-04-23 21:05:57
Odp: Spadek mocy Zafiry 2.0 DTI
« Odpowiedź #5 dnia: 2013-05-30 14:05:22 »
E tam lepsze to: http://www.liqui-moly.pl/jct.html
Podaj cene tej usługi w stosunku do 40zł.
Tylko czy praca tych klapek może mieć wpływ na przyśpieszenie??
Tak klapki są otwarte -długi dolot- full przyśpieszenie pełna moc.
klapki zamknięte -krótki dolot- mała moc małe przyśpieszenie.
Klapki zabezpieczają nasz silnik przed przeciążeniem.
A jak one działają poczytaj.
Cytuj (zaznaczone)
Działanie klapek zawirowań .
Zastanawia nas jedno jak sprawdzaliśmy podciśnienie na klapach zawirowań od razu po zapaleniu silnika jest 0.05 bara,ale siłownika nie rusza,zaczynamy dodawać gazu i tez nic więc wyciągamy podłączony do układu podciśnienia zegar do mierzenia podciśnienia z pod maski i   montujemy go do np wycieraczki żebyśmy widzieli co sie dzieje z podciśnieniem i jedziemy tak pare kilometrów i nawet przy 4000-4500 obr/min podciśnienie sie nie pokazuje,a tu nagle pokazało sie ale dopiero jak przydławiliśmy silnik (za duzy bieg) -0,6 ,zatrzymujemy sie i ruszamy z   dwójki kilka razy i podciśnienie czyli (zamkniecie klapek)pokazuje sie w momęcie przyduszenia sie,ruszanie z 2 lub 3.
Klapki otwarte-pełen przeplyw powietrza pełne doładowanie -najwieksza moc.
Klapki w pewnym sensie zabezpieczają i osłaniają silnik przed przeładowaniem i regulują pracę właśnie przy hamoawaniu silnikiem -zamykają   sie wtedy gdy po dynamicznej jeżdzie puścimy pedał gazu.
I tak na biegu jałowym są otwarte i nawet wymuszenie (ręczne) zamknięcia nie powoduje widocznych efektów w pracy silnika.
Czyli nawet przy przegazowaniu klapki sie nie poruszają (na postoju).
Prawo Murphy'ego
Jeśli naprawiasz coś dostatecznie długo-na pewno to zepsujesz.

Offline andi08

  • forumowicz
  • ****
  • Wiadomości: 5
  • Płeć: Mężczyzna
  • ostatnio widziany/a:2013-10-30 23:27:19
Odp: Spadek mocy Zafiry 2.0 DTI
« Odpowiedź #6 dnia: 2013-05-30 17:36:28 »
Błędów brak, wartość przepływającego powietrza na dolocie przy biegu jałowym jest w normie, ciśnienie doładowania z pedałem w podłodze ok. 1,85 bara
Na przepływomierzu ,, w normie " to zna czy ile??? doładowanie 1,85 to za mało z pedałem w podłodze! i czy to jes wykonane czy żądane bo to istotne?
Masz poniżej dane z takiego silnika, porównaj
Dane z bloków pomiarowych:

Napięcie systemu,13.69 V
Urządzenie unieruchamiające,Aktywny
Sygnał urządzenia unieruchamiająceg,Odebrane
Sygnał sensora pozycji pedału gazu,35.0 %
Przełącznik położenia biegu jałowego,Nieaktywne 0V
Przepływomierz powietrza,608.7 mg/suw
Sensor barometru,0.98 bar
żądanie ciśnienia ładowania,1.85 bar
Ciśniemnie ładowania,1.40 bar
Temperatura powietrza wlotowego,25 °C
Temperatura cieczy chłodzącej,95 °C
Temperatura oleju silnika,103 °C
Temperatura paliwa,55 °C
Przełącznik 1 hamulców,Nieaktywny
Przełącznik 2 hamulców,Nieaktywne 12V
Przełącznik sprzęgła,Nieaktywny
Przełącznik Info A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywne 0V
Solenoid odcinający dopływ paliwa,Aktywny
Początek dostawy,26.89 CA
Pożądany początek wtrysku,5.84 CA
Rzeczywisty początek wtrysku,5.85 CA
Pożądana masa paliwa,25.38 mg/suw
Masa paliwa,24.28 mg/suw
Zawór elektromagnetyczny stosunku pul- sów ciśnienia ładowania,65.0 %
żądanie EGR (recyrkulacji gazu wydechowego),599 mg/suw
Stosunek impulsów EGR (Recyrkulacja Gazu Wydechowego),25 %
Pożądane jałowe,900 obr/min
Prędkość silnika,2162 obr/min
Prędkość pompy,1078 obr/min
Przekaźnik diagnozy czasu nagrzewania wstępnego,Nieaktywny
Przekaźnik czasu wstępnego ogrzewania,Nieaktywne 12V
Przekaźnik A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywne 12V
Klawisz (I) (Nastaw/Przyspiesz),Nieaktywny
Klawisz (R) (Nastaw/Zwolnij),Nieaktywny
Klawisz (0) (Wyłącz),Aktywny
żądanie prędkości pojazdu,0 km/h
Prędkość pojazdu,70 km/h
Lampka kontrolna,Wył 12V
Lampka kontrolna czasu żarzenia,Wył 12V
Wysokie cisnienie diagnoza 1,0 Liczba
Wysokie cisnienie diagnoza 2,0 Liczba
_________________

Dodano: [time]Czw, 30 Maj 2013, 12:07[/time]
Mozna spr tanim preparatem bez koniecznosci rozbierania wszystkiego WYNSS EGR 3 czy jakos tak ;)
E tam lepsze to: http://www.liqui-moly.pl/jct.html


elektrozawory sprawne, ale żadnej róznicy nie zauważyłem.
Porównałem natomiast wartości i moje wyszły takie, podaje te kluczowe:
prędkość ok 70 km/h
obroty ok. 2230 odr/ min
Sygnał sensora pozycji pedału gazu,35.0 %
Przepływomierz powietrza,400 mg/suw
Ciśniemnie ładowania,1.25 bar
Masa paliwa,17 mg/suw
wiem że wyniki zawsze będą się trochę różniły (rózne zużycie silnika itd...)
czy taki efekt może być wynikiem zużytej już turbiny, która tłoczy mniej powietrza??

Offline Dziadek13

  • forumowicz
  • ****
  • Wiadomości: 480
  • Płeć: Mężczyzna
  • ostatnio widziany/a:2014-04-23 21:05:57
Odp: Spadek mocy Zafiry 2.0 DTI
« Odpowiedź #7 dnia: 2013-05-30 19:27:04 »
czy taki efekt może być wynikiem zużytej już turbiny, która tłoczy mniej powietrza??
Jak ty sobie wyobrażasz zużycie turbiny żeby tłoczyła mniej powietrza ??.
Doładowanie może być dobre aleeeeeeee np nie domyka zawór upustowy turbo bo za małe podciśnienie w układzie, dalej nie domyka egr i doładowanie idzie w wydech i błędu nie będzie szału też.
Czyli wakumetr w rączki i pomiar podciśnienia ma być co najmniej -0.7 bara , bo jak będzie mniej to słabo zamyka zawór upustowy turbo i ciśnienie spalin go otwiera i idzie bokiem nie napędza turbo.
Dalej olej smarujący pompe wakum ma zostać wypchnięty do skrzyni korbowej przez ciśnienie w pompie wakum po stronie wtórnej ale z powodu małego podciśnienia zostaje w pompie i jest zasysany po wyłączeniu silnika w przewody podciśnienia który szkodzi elektrozaworkom.
Prawo Murphy'ego
Jeśli naprawiasz coś dostatecznie długo-na pewno to zepsujesz.

Offline hahorek

  • Uczymy się całe życie
  • forumowicz
  • ****
  • Wiadomości: 576
  • Płeć: Mężczyzna
  • ostatnio widziany/a:Dzisiaj o 07:54:10
    • KONTA, LOKATY, UBEZPIECZENIA
Odp: Spadek mocy Zafiry 2.0 DTI
« Odpowiedź #8 dnia: 2013-05-30 22:21:47 »
Mozna spr tanim preparatem bez koniecznosci rozbierania wszystkiego WYNSS EGR 3 czy jakos tak ;)
E tam lepsze to: http://www.liqui-moly.pl/jct.html

Nie rozumiem za ten pyt., skoro znasz odp. Jak wolisz wywalić pare stowek zamiast 40zl to to zrob a potem powiedz ze nie pomoglo przykladowo i pytaj o rede. Chwilowo to wyglada jak wrozenie z butelki. Preparat spelnia swoje zadanie wiec spr mozna moze akurat. No ale kto bogatemu zabroni ;)

^ phone msg ^    ~SGSII~

 

Offline TouristTrophy

  • forumowicz
  • ****
  • Wiadomości: 4
  • Płeć: Mężczyzna
  • ostatnio widziany/a:2013-07-14 18:05:47
Odp: Spadek mocy Zafiry 2.0 DTI
« Odpowiedź #9 dnia: 2013-06-01 18:01:42 »
Witam mam problem z moją zośką. Ma obniżoną moc a co za tym idzie predkość maksymalną. Nie pokazuje się kontrolka check, była na diagnozie komputerowej i komputer nie pokazuje żadnych błedów. Myslałem że moze to być wina katalizatora, dlatego odczepiłem wydech przy samym silniku nastepnie przejechalem sie. Mocy bylo delikatnie wiecej ale to nie bylo to samo co przed ta usterka. Sprawdziłem czy jest podcisnienie na zawor podcisnieniowy do turbiny i bylo. Czy mozliwe ze moize sie cos stalo z turbina a moze to wina ukladu dolotowego.

Zafira ma przejechane 180 tys. i jest z 2001 r. ( 2.0 DTI )

Offline Dziadek13

  • forumowicz
  • ****
  • Wiadomości: 480
  • Płeć: Mężczyzna
  • ostatnio widziany/a:2014-04-23 21:05:57
Odp: Spadek mocy Zafiry 2.0 DTI
« Odpowiedź #10 dnia: 2013-06-01 18:24:03 »
Sprawdziłem czy jest podcisnienie na zawor podcisnieniowy do turbiny i bylo
Na przykład ile jeżeli to nie tajemnica ?.
Pisz jaśniej bo jak ci pomóc wróżki teraz w cenie.
1.Nie domykający egr podciśnienie idzie w wydech.
2.Słabo zaciągnięte cięgło od turbo i siła wydechu je otwiera i spaliny idą bokiem nie napędzają turbiny.
3.Zabrudzony czujnik doładowania.
4.Coś z przepływką też lubi nie pokazać błędu.
I mogę ci jeszcze połowę auta wymienić bo tajemniczo opisujesz swój problem.
Prawo Murphy'ego
Jeśli naprawiasz coś dostatecznie długo-na pewno to zepsujesz.

Offline toldek1

  • forumowicz
  • ****
  • Wiadomości: 4
  • Płeć: Mężczyzna
  • ostatnio widziany/a:2013-12-26 09:29:04
Odp: {A} Spadek mocy Zafiry 2.0 DTI
« Odpowiedź #11 dnia: 2013-06-01 19:56:10 »
Nie rozumiem za ten pyt., skoro znasz odp. Jak wolisz wywalić pare stowek zamiast 40zl to to zrob a potem powiedz ze nie pomoglo przykladowo i pytaj o rede. Chwilowo to wyglada jak wrozenie z butelki. Preparat spelnia swoje zadanie wiec spr mozna moze akurat. No ale kto bogatemu zabroni ;)

Nie wiem o co Ci chodzi, jakie parę stówek? popraw ortografię bo trudno się to czyta a zrozumieć jeszcze trudniej.

Offline czarny010482

  • forumowicz
  • ****
  • Wiadomości: 34
  • Płeć: Mężczyzna
  • ostatnio widziany/a:2014-03-21 12:41:00
Odp: {A} Spadek mocy Zafiry 2.0 DTI
« Odpowiedź #12 dnia: 2013-06-01 20:48:07 »
Witam mam problem z moją zośką. Ma obniżoną moc a co za tym idzie predkość maksymalną. Nie pokazuje się kontrolka check, była na diagnozie komputerowej i komputer nie pokazuje żadnych błedów. Myslałem że moze to być wina katalizatora, dlatego odczepiłem wydech przy samym silniku nastepnie przejechalem sie. Mocy bylo delikatnie wiecej ale to nie bylo to samo co przed ta usterka. Sprawdziłem czy jest podcisnienie na zawor podcisnieniowy do turbiny i bylo. Czy mozliwe ze moize sie cos stalo z turbina a moze to wina ukladu dolotowego.
Zafira ma przejechane 180 tys. i jest z 2001 r. ( 2.0 DTI )


ostatnio też miałem podobny problem. nie zapalaci się przypadkiem kontrolka silnika z kluczykiem???
winowajcą był zawór EGR który miał małą dziurkę w mambranie i nie trzymał ciśnienia. auto jeżdziło jak bez turbo ale jak sie wkręcał do około 2500 obrotów to już dawał radę :)
sprawdz wszystkie przewody podciśnienia, elektrozaworki oraz wyczyść EGR i cały dolot z czujnikiem ciśnienia.

Offline Dziadek13

  • forumowicz
  • ****
  • Wiadomości: 480
  • Płeć: Mężczyzna
  • ostatnio widziany/a:2014-04-23 21:05:57
Odp: {A} Spadek mocy Zafiry 2.0 DTI
« Odpowiedź #13 dnia: 2013-06-01 21:08:48 »
nie zapalaci się przypadkiem kontrolka silnika z kluczykiem???

Nie pokazuje się kontrolka check, była na diagnozie komputerowej i komputer nie pokazuje żadnych błedów.
Kolega pisze że nie.
Prawo Murphy'ego
Jeśli naprawiasz coś dostatecznie długo-na pewno to zepsujesz.

Offline czarny010482

  • forumowicz
  • ****
  • Wiadomości: 34
  • Płeć: Mężczyzna
  • ostatnio widziany/a:2014-03-21 12:41:00
Odp: {A} Spadek mocy Zafiry 2.0 DTI
« Odpowiedź #14 dnia: 2013-06-01 23:05:49 »
nie zapalaci się przypadkiem kontrolka silnika z kluczykiem???

Nie pokazuje się kontrolka check, była na diagnozie komputerowej i komputer nie pokazuje żadnych błedów.
Kolega pisze że nie.


mi na kompie też nic nie wykazało, żadnych błędów, a jednak EGR musiałem robić