i po Zlocie


NIEWAŻNA MARKA, WAŻNA PASJA rzekł kandi Junior

Skrzynia biegów, problem z wymianą linek zmiany biegów

Zaczęty przez albkis1

Odpowiedzi: 4
Wyświetleń: 1031
Ostatnia wiadomość 2013-09-04 21:20:55
wysłana przez albkis1
{A} Sprzęgło, koło dwumasowe - wymiana, diagnoza, objawy oraz koszt naprawy

Zaczęty przez marwisn

Odpowiedzi: 35
Wyświetleń: 10354
Ostatnia wiadomość 2012-11-08 21:53:48
wysłana przez sQcha
{A} Świece żarowe w silnikach 2,0 DTI _ 2,2 DTR - usterki, diagnoza, wymiana, jakie

Zaczęty przez fresh7

Odpowiedzi: 31
Wyświetleń: 8040
Ostatnia wiadomość 2013-12-13 21:33:27
wysłana przez Zdzich
{A} Rozrząd w silnikach benzynowych - usterki, diagnoza, części zam., wymiana

Zaczęty przez Mietas

Odpowiedzi: 3
Wyświetleń: 671
Ostatnia wiadomość 2014-03-25 09:23:17
wysłana przez oki Darek
{A} Wymiana oleju i filtrów - jakie i które filtry należy wymienić?

Zaczęty przez fresh7

Odpowiedzi: 4
Wyświetleń: 1699
Ostatnia wiadomość 2012-09-11 22:34:31
wysłana przez Bamber

Autor Wątek: {A} Wymiana przegubu wewnętrznego wraz z półosią  (Przeczytany 4092 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Jaro

  • Klubowicz
  • ****
  • Wiadomości: 72
  • Płeć: Mężczyzna
  • ostatnio widziany/a:2014-07-24 11:55:43
  • Team własny
  Wymiana  przegubu wewnętrznego oraz półosi lewa strona (przy skrzyni biegów - dla niewtajemniczonych) tylko pytanie która strona?  niestety, nigdzie nie znalazłem info, jak można to rozpoznać, ten fakt stwierdził kolega mechanik metodą podglądania półosi czy stoi w miejscu czy się kręci na zasadzie włączonego biegu, traf padł na lewą stronę - krótszą półoś.... (jakieś takie przeczucie + stwierdzone u mnie akurat rozsypał się cały przegub i zdemolował półoś, znaczy poszły frezy, półoś zrobiła się okrągła na szczęście jeden plus, wszystko się wysypało na zewnątrz i nie było poważniejszych uszkodzeń jak sądziłem, że prawdopodobnie skrzynia się rozsypała, wszystkie wersje chodziły mi już po głowie. Żeby się przekonać czy dobrze trafiliśmy, trzeba rozebrać wszystko na czynniki pierwsze i dokonać oględzin owego przegubu...
No więc po kolei:
1. lewarek pod Zośkę, podnosimy ją do góry w celu zdjęcia koła i podstawienia jakiegoś podstawka w celu zabezpieczenia Zośki przed przypadkowym się osunięciem.
2. należy zdjąć kapsel maskujący nakrętkę, potem kluczem 30 odkręcamy najlepiej z jakimś przedłużeniem, by lżej się odkręcało (a przynajmniej luzujemy) nakrętkę od piasty - przy lewym kole mamy tradycyjny prawy gwint
3. zanim podniesiemy autko na lewarku dobrze jest poluzować wszystkie śruby, które będziemy później odkręcać, zawsze to stabilniej na kole niż na lewarku i można się bardziej przyłożyć, jak się pozapiekały, a te śrubki to:
 
  • śrubę drążka kierowniczego (klucz 19 i  aby swobodnie można było odsunąć piastę od półośki)
  • śruba od łącznika stabilizatora (klucz 19) - u mnie się obracała, przytrzymałem ją wkładając klucz 17 (troche za duży, ale 16 nie chciał wejść) na taki kwadrat co jest między łącznikiem a drążkiem, do którego jest przykręcony, straszna męczarnia
  • dwie śruby mocujące amortyzator z całą piastą (klucz 18)

4. no to do góry Zośkę i zdejmujemy koło
5. pozbywamy się tych wszystkich śrub
6. ściągamy piastę z półosi, jak nie będzie chciała po dobroci, to ją lekko młotkiem wybić
7. teraz przydałoby się spuścić olej ze skrzyni biegów - no chyba, że chcemy wymienić na nowy, to sam się później wyleje ;p
8. teraz trochę siłowo - jakąś brechą i ewentualnie młotkiem musimy wybić półośkę ze skrzyni - jest ona zabezpieczona pierścieniem wokół freza - identycznie jak na przegubie zewnętrznym, po szarpnięciu powinno wyjść ( teraz powinien wylać się olej, jeśli go wcześniej nie spuściliśmy).
9. zdejmujemy gumową osłonę z przegubu (jeśli nie spadła wcześniej sama u mnie się rozerwała ) i naszym oczom ukazuje się krzyżak siedzący w gnieździe i spora ilość smaru ...albo już nie, bo mógł się wyciągnąć przed wybiciem kielicha przegubu ze skrzyni
10. u mnie w tym kielichu były wyraźne wgłębienia, ponad 2 mm głębokie
11. teraz mała uwaga, która pozwoli zaoszczędzić duuużo czasu i nerwów - jak macie półośkę na wierzchu, to lepiej złożyć ją od razu z nowym przegubem i wkładać całość do skrzyni - z perspektywy czasu. Ja wbiłem przegub razem z półosią (i duuużo smaru oczywiście - grafitowy, dostarczony razem z przegubem), jest potem problem żeby założyć opaskę na gumową osłonę przegubu - za cholerę nie ma tam miejsca na manewry "ręcami". Przy wkładaniu/wbijaniu przegubu trzeba uważać na simering uszczelniający frez (dobrze jest nawilżyć go olejem, żeby się nie podwinęły wargi, bo będzie się później sączył olej), też wymieniałem ten simering zszedł pięknie, ale co na wyzywałem by nabić nowy, ale się udało po wielu próbach nabijania.
12. teraz składamy całą resztę w kolejności odwrotnej do demontażu
13. NIE ZAPOMINAMY - nasza skrzynia nie chce pracować bez oleju, więc go wlewamy z powrotem (tu przyda się strzykawka i wlewamy korkiem z góry, inaczej czarno to widzę, bo trzeba by było akumulator demontować a szkoda czasu)
14. jazda próbna i cieszymy się, że naszą Zośką już nie telepie
Niestety nie zrobiłem fotek podczas "zabawy", więc jeśli ktoś się skusi, to zapraszam do uzupełnienia mini poradnika i ewentualne uwagi/korekty ludzi, którzy mają to już za sobą (*)D (*)D (*)D (*)D (*)D (*)D (*)D (
« Ostatnia zmiana: 2012-01-23 15:13:17 wysłana przez Mietas »
Zakuwanie Węży Hydraulicznych


Na gazie, to tylko wodę na kawę gotuję :-)

Online Harry

  • Klubowicz
  • ****
  • Wiadomości: 552
  • Płeć: Mężczyzna
  • ostatnio widziany/a:Dzisiaj o 15:04:31
Odp: {A} Wymiana przegubu wewnętrznego wraz z półosią
« Odpowiedź #1 dnia: 2012-01-23 18:47:27 »
Dokładnie wykonana instrukcja,szkoda że nie robiłeś zdjęć ale sam wiem z doświadczenia że ciężko operować aparatem jak się ma pełne ręce roboty..

Offline Jaro

  • Klubowicz
  • ****
  • Wiadomości: 72
  • Płeć: Mężczyzna
  • ostatnio widziany/a:2014-07-24 11:55:43
  • Team własny
Odp: {A} Wymiana przegubu wewnętrznego wraz z półosią
« Odpowiedź #2 dnia: 2012-01-23 20:40:08 »
Dokładnie wykonana instrukcja,szkoda że nie robiłeś zdjęć ale sam wiem z doświadczenia że ciężko operować aparatem jak się ma pełne ręce roboty..

Dokładnie ale może uda się jakąś fotkę zrobić bez rozkręcania tego wszystkiego od nowa  :36: 
Zakuwanie Węży Hydraulicznych


Na gazie, to tylko wodę na kawę gotuję :-)

Offline Mariusz -art

  • Forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 91
  • Płeć: Mężczyzna
  • ostatnio widziany/a:2014-05-25 22:36:26
Odp: {A} Wymiana przegubu wewnętrznego wraz z półosią
« Odpowiedź #3 dnia: 2013-09-02 20:56:28 »
Witam ,kolego masz może fotki lub filmik?pozdrawiam

Offline Jaro

  • Klubowicz
  • ****
  • Wiadomości: 72
  • Płeć: Mężczyzna
  • ostatnio widziany/a:2014-07-24 11:55:43
  • Team własny
Odp: {A} Wymiana przegubu wewnętrznego wraz z półosią
« Odpowiedź #4 dnia: 2013-09-03 19:13:37 »
Nie nie mam filmiku i fotek zrobionych ale jak odkręcisz nakrętkę przy piaście pod kapslem oraz zbijesz końcówkę na wahaczu cała piasta tobie zejdzie z przegubu  to tylko zostanie tobie wyszarpnąć półoś z przegubem z skrzyni i masz wszystko na wierzchu nie zapomnij kupić olej do skrzyni na dolewkę ewentualnie wymień na nowy bo po wyjęciu przegubu wycieknie tobie olej i trzeba dolać.
Zakuwanie Węży Hydraulicznych


Na gazie, to tylko wodę na kawę gotuję :-)

Online Dziadek13

  • Forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 546
  • Płeć: Mężczyzna
  • ostatnio widziany/a:Dzisiaj o 15:07:00
Odp: {A} Wymiana przegubu wewnętrznego wraz z półosią
« Odpowiedź #5 dnia: 2013-09-03 19:42:50 »
1. lewarek pod Zośkę, podnosimy ją do góry w celu zdjęcia koła
2. należy zdjąć kapsel maskujący nakrętkę, potem kluczem 30 odkręcamy najlepiej z jakimś przedłużeniem
Należałoby jeszcze na kołach zdjąć kapsel i odkręcić śrube półosi i przez drewniany klocek uderzyć młotkiem co by półoś wyskoczyła i dalej popuścić śruby z koła a dopiero podnosić zośke.
Prawo Murphy'ego
Jeśli naprawiasz coś dostatecznie długo-na pewno to zepsujesz.

Offline Jaro

  • Klubowicz
  • ****
  • Wiadomości: 72
  • Płeć: Mężczyzna
  • ostatnio widziany/a:2014-07-24 11:55:43
  • Team własny
Odp: {A} Wymiana przegubu wewnętrznego wraz z półosią
« Odpowiedź #6 dnia: 2013-09-03 20:02:17 »
Dokładnie w tej kolejności co napisałeś upssssss moje nie sprecyzowanie kolejności dzięki Dziadek za poprawienie mnie.
Zakuwanie Węży Hydraulicznych


Na gazie, to tylko wodę na kawę gotuję :-)

Offline Mariusz -art

  • Forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 91
  • Płeć: Mężczyzna
  • ostatnio widziany/a:2014-05-25 22:36:26
Odp: {A} Wymiana przegubu wewnętrznego wraz z półosią
« Odpowiedź #7 dnia: 2013-09-04 08:21:50 »
Witam .dzięki za radę zastosuję  się, może nie zaszkodzi od razu kupić i wymienić uszczelniacze ?

Online Dziadek13

  • Forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 546
  • Płeć: Mężczyzna
  • ostatnio widziany/a:Dzisiaj o 15:07:00
Odp: {A} Wymiana przegubu wewnętrznego wraz z półosią
« Odpowiedź #8 dnia: 2013-09-08 18:42:52 »
może nie zaszkodzi od razu kupić i wymienić uszczelniacze ?
Na pewno co nowe to nowe ale coś mnie sie o uszy obiło że ciężko a raczej drogie sa o uszczelniacze wewnętrzne trza dobierać z innych aut lub kupić drogie.
Może ktoś posiada jakieś info co do kosztów tych gumowych uszczelniaczy na półosie.
Prawo Murphy'ego
Jeśli naprawiasz coś dostatecznie długo-na pewno to zepsujesz.

Offline Mariusz -art

  • Forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 91
  • Płeć: Mężczyzna
  • ostatnio widziany/a:2014-05-25 22:36:26
Odp: {A} Wymiana przegubu wewnętrznego wraz z półosią
« Odpowiedź #9 dnia: 2013-09-08 19:12:37 »
Jak wymieniałem skrzynie to w Tomaszowie Maz.kupiłem dwa uszczelniacze po 20 zł szt i nie ciekną.

Dodano: 2013-09-08 19:14:20
JAK BĘDĘ WYMIENIAŁ PÓŁOSIE TO PODAM DOKŁADNE NAMIARY NA SKLEP.POZDRAWIAM.
« Ostatnia zmiana: 2013-09-08 19:14:20 wysłana przez Mariusz -art »

Offline Piolo

  • Klubowicz
  • ****
  • Wiadomości: 136
  • Płeć: Mężczyzna
  • ostatnio widziany/a:2014-06-23 08:46:01
Odp: {A} Wymiana przegubu wewnętrznego wraz z półosią
« Odpowiedź #10 dnia: 2013-09-09 09:47:44 »
bo po wyjęciu przegubu wycieknie tobie olej i trzeba dolać.

Jak się dobrze podlewaruje, nie powinno byc strat w oleju......